Shabby Cheap Chic Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Syns det virker mye med 100 % når hun ikke er ett år engang da hun begynner i bhg..
milk Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Helt enig, synes det er alt for lenge for en liten baby med 100 % i barnehagen. Vet ikke jeg hva som kan være passe, men ville nok redusert det en god del! Tulla vår skal ikke begynne i barnehagen før hun er rundt to. Mange som mener at det ikke er riktig heller, men dem om det!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Både jeg og pappaen skal jobbe 80%, så selv om vi skal ha 100% bhg, skal hun ikke ha så lange dager. Vi jobber begge i skolen, men har ikke fått neste års timeplan ennå, så hvordan detaljene blir, får vi se etterhvert. :-)
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Jeg er førskolelærer på en småbarnsavd. Jeg mener barn under 1 år og fram til 1,5 år bør ha kortest mulig dager i barnehagen. Gjerne hver dag, men har foreldrene mulighet til å jobbe flexitid så la den ene begynne seint på jobb og levere før det og den andre begynne tidlig å slutte tidlig. Slik kan en kutte ned på lengden. Men det som hadde vært aller best er jo en redusert plass i starten. Barnehagen er en fin plass for små barn, men en hard tøff dag. Sørg for at barnehagen har rolige stunder for de små barna og at barna kan sove etter sitt eget rytme.
Gjest MMJ Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Det første året, da skal ikke tulla i barnehagen i det hele tatt. Vil helst ikke ha henne inn før hun er 2 år. Eldste tulla begynte da hun var 21 mnd, det var i grunnnen greitt, men kunne godt ha ventet noen mnd til hvis det hadde vært opp til meg da... Men de penga de penga... Nå tror jeg at jeg skal begynne som dagmamma når tulla blir 1 år, jeg kan klare meg for ganske lite penger. Kontantstøtte + dagmammapenger det skal og må gå i 1 år.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Er SÅ ENIG med milk=)) er alt for mye med 100%, sønnen min blir ca 2 1/2 til høsten og da skal han begynne i barnehagen.. men bare 50%. Angrer ikke et sekunnd på at jeg var hjemme med han-den tiden får e aldri tilbake=) Kommer til å gjøre det samme med jenta mi=) og vet dere, får full støtte av min mor som er ped. leder i barnehage..ho mener heldigvis det samme som meg. Mange et åringer som er 100prosent i barnehagen, blir henta 5-skal legge seg 7..hvem står for oppdragelsen da?2timer med foreldrene er ikke mye. Vi lever på fattiggrensa,men det er bare for en periode:)Så dere som velger å gå hjemme med barna deres,kos dere=)
Maisie Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Ikke alle som kan velge om barnet sitt skal være 50% eller 100% i barnehagen hvis de ikke har flexitid, kontantstøtte eller noen til å ta seg av barnet. Såfremt barnet trives i barnehagen, har rolige og ikke altfor lange dager, så går det fint med 100% plass. Man må jo ikke benytte seg av barnehagens fulle åpningstid da. Tror nok de færreste gjør det, selv om jeg vet om de som lar barnet være der fra barnehagen åpner og til den stenger, selv om de har mulighet til å hente før. Nå er jeg så heldig at jeg får ha min sønn i samme barnehage som jeg jobber i, så jeg ser ham jo i løpet av dagen. Men både gubben og jeg jobber 100%, så vi kan ikke alltid velge når vi vil hente ham ("Sorry, sjef, nå syns jeg poden har vært lenge nok i barnehagen, takk for i dag!").
Melkerull Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Barnet mitt har fått 100% plass, men det betyr ikke at hun skal gå der fra åpningstid til stengetid. Hun vil få fridager når jeg har fridager.
så var vi 4 Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 Har fått 100% plass, men studerer så har frie dager så han blir nok ikke der fra åpningstiden til stengetiden.
katoes Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 Snuppa mi skal gå 50% i barnehagen. Vi har ordnet oss sånn at jeg jobber 80% og pappan skal også jobbe 80%. Han tar ut pappapermisjonen til 1 dag i uka istedenfor å ta alt på en gang. De siste 10% så skal farmor og tante stille opp. Så sånn blir det det første året hos oss. Neste år igjen blir det full plass, evt 80%
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 0% dvs jeg venter med å sende han i bhg til han er minst 2 år og så begynner han max 60%
Stratos med 3 barn Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Forsåvidt enig! Ønskedrømmen hadde selvfølgelig vært en helt annen, men nå har vi søkt om 100% og fått det så jeg er driiit happy for at vi i det hele tatt har fått plass! Og 100% plassen er jo et must etterhvert. Enn så lenge håper vi å gjøre det beste ut av situasjonen vår, slik at en leverer senere, mens den andre henter tidligere. Jeg tror alikevell dessverre han må være i bhg fra ca 8-14 noen mnd frem til jeg går ut i svangerskapsperm igjen. Da håper jeg han kan være fra 10-14 som hovedregel Synes han trenger et tilbud selv om jeg skal være hjemme i permisjon, men ønsker ikke ha han der fra 7-15 heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå