Mooncake Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Vårt lille sjarmtroll på 5,5 mnd har alltid spist bra, men den siste uken nekter hun plutselig å spise. Vi har prøvd det meste... Hverken grøt, velling, melk, hjemmelaget purre’er eller kjøpte purrer’er vil hun ha. Pærer som er hennes livrett, nekter hun å spise. Den eneste gangen hun spiser bra er på natten, da sluker hun 200ml mme uten å nøle. Vi tenkte vi skulle bare tilby mme i dag, for å liksom nullstille snuppa. Hittil i dag har hun spise 70 ml mme (klokken begynner å nærme seg 16....). Hver gang jeg tilbyr flasken (eller annen mat) så spytter hun ut smukken eller kniper leppene sammen. Sor å samenlikne: For 2 mnd siden spiste hun 200ml mme pr måltid og hadde spist 3 måltider kl 16 på dagen. Altså 600ml kontra dagens 70ml Hun har ikke fått tenner enda, og jeg kan heller ikke kjenne noen. Hun har ikke feber. Er blid og søt som vanlig. Hun er 5,5 mnd. Jeg har aldri ammet. Jeg har snakket med HS, men får ikke råd bortsett fra å tilby melk med jevne mellomrom. Er det normalt at barn plutselig ikke spiser noen dager? Hva bør jeg gjøre? Noen som har vært borti liknende? Absolutt alle tanker blir mottatt med stort takk!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Høres ut som det er tenner på vei der ja :-) Ikke stress med maten, bare få i henne drikke!
Gjest MMJ Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Uff, så frustrerende. Tror det beste er som helsesøsteren din sier, gi henne faste måltider, det værste du kan gjøre er å tvinge i henne maten. Dette går nok over, jeg har også en mistanke om tenner som er på vei...
pusejenta Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Hei. Vil bare si at vi sliter med noe av det samme problemet med vår datter på 6mnd om dagen... Jeg ammer henne. Og hun har frem til for et par- tre dager siden spist godt. Men nå er alt annet enn puppen interessant på dagtid... Hun kikker altså på ALT mulig annet enn det hun skal, og nekter å spise. Om kvelden før hun skal legge seg, og om nettene er fortsatt puppen favoritten da. Men jeg skal innrømme at jeg blir veldig frustrert når hun overhodet ikke vil ha pupp på dagtid. Jeg må også nevne at jeg har begynt å gi grøt et par ganger om dagen. Er ikke oppe i en full porsjon ennå, men det metter nå litt hvertfall. Gir hun vann til grøten. Og dette går ned da... Jeg ringte til ammehjelpen som hjalp meg med amminga i starten, og hun sa også at jeg skulle tilby henne pupp med jevne mellomrom, men ikke true i henne maten. Jeg kan ikke se at det kommer noen tenner, men hun biter veldig på fingrene sine og lekene sine om dagen. Så det er nok mulighet for at det er noen tenner på gang her også Du verden så frustrert man kan bli av de små noen ganger )
jamlena Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Akkurat samme problem her i huset for tiden. Bebis på snart 9 mnd har omtrendt ikke spist noe mat den siste uka- skikkelig frustrerende ja. Han har alltid vært veldig matglad, og spesiellt puppe og flaskeglad! Men selv ikke DET har fristet han.. For et par dager siden var plutselig matlysten tilbake:) Mistenker han plages med tenner, for han "kjefter" og sikler utrolig mye for tiden + at han har vært veldig forkjølet den siste tiden. Alt går i perioder med de små,så vil tro at matlysten til bebisen din kommer tilbake snart- håper det hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå