Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har skrevet en tråd her før i dag, men får ikke svar. Har en gutt på 11 dager, og amminga har gått bra til nå. Fra i går kveld har den ene halvdelen av høyre bryst vært veldig øm. Jeg finner ingen kuler eller harde områder, og tror egentlig ikke den er rød heller, bare av masseringa mi. Har startet å amme gutten min annenhver time på det vonde brystet, og massere mens han suger.

Problemet er at han ikke er sulten nok, han tømmer ikke puppen. Har prøvd å pumpe, men det syns jeg ikke jeg får til, får ikke ut mer enn ca 10 ml på 15 minutter.. Og hva med den andre puppen, den er helt fin, men hvor ofte bør jeg legge han til den for å få ut melka i den? Har prøvd å håndmelke litt også, og det går egentlig bedre enn pumping, men føler ikke at jeg får ut nok.. HJELP!

Kan jeg har tette melkeganger selv om det ikke er harde områder? Hvor lenge bør jeg la det gå før jeg evt kontakter ammepoliklinikken?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9348163-hjelp-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prioriter det ømme brystet ved hver amming, når han slipper det ømme brystet, gir du det andre. Viss han ikke er så sulten med en gang, kan du jo vente ti-femten minutter. Etter amming, gå i dusjen og håndmelk, begge bryst. Viss du merker bedring for hver dag, så bare ta tiden til hjelp. Viss du føler du ikke blir bedre, men værre, så kontakt ammehjelpen, evt helsestasjonen.

Utenom amming og håndmelking er det viktig at du holder deg varm, både på bryst, hender og føtter. Jeg pleier å legge ett ulsjal over brystene når jeg får slike symptomer. Jeg har blitt bra etter to-tre dager hver gang dette har skjedd med meg, ved å gjøre det jeg skriver.

Tja, fulgte rådene dine i går. Fikk feber etter at jeg la inn innlegget, var oppe i 39,5 før jeg tok Paracet. Er litt bedre i dag, men fortsatt 38 i feber. Men føler meg i bedre form.Har nå kjøpt inn oxytocin nesespray for å lette pumpingen og lecitin for å bedre melkestrømmen, håper at det snart går helt over.. Skikkelig slitsomt det her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...