Gå til innhold

Babyen min kjeder seg sånn! (8 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har babyen min blitt mer og mer "rastløs", virker som hun kjeder seg. Kan leke med en leke maks et par minutter før jeg må gi henne en ny. Er lei av babygymmen, griner så snart jeg legger henne der. Virker egentlig lei av alle baby-lekene, nå vil hun heller ha diverse bankkort, stolbein, mobiltelefon, fjernkontroll m.m., men går bare noen minutter før hun blir lei av det også og begynner å sutre. Tar jeg henne på fanget blir hun stille en liten stund, før hun blir lei av det også. Også kjedelig å leke med meg når jeg legger meg på gulvet med henne. Umulig å være på kafé og sånn, hun bare spreller etter 5 minutter.

Det som derimot er gøy er å bli båret rundt... Og jeg kan ikke da stå stille,men helst gå rundt så hun får sett nye ting hele tiden. Sitte i vogna mens vi går tur går også greit, men kan jo ikke gjøre det hele dagen. Går jeg lenge, blir hun dessuten lei av det også...

Begynner å bli tungt i bæresele. Hun har vært ganske flink tidligere til å ligge en stund alene og leke, det er siste par ukene det har blitt vanskelig. Har prøvd å la henne ligge litt å kjede seg, for å ikke venne henne til full underholdning fra meg hele tiden, men da gråter hun bare høyere og høyere. Jeg må virkelig være kreativ for tiden,for å få henne til å le. Jeg må finne på nye rare ting.

Litt av problemet er at hun kjeder seg liggende. Vil helst stå eller sitte. Men det kan hun jo ikke selv enda,så da må jeg holde henne (hun kan sitte, men jeg må jo passe på, plutselig kan hun falle). Vil helst stå, og det kan hun bare hvis jeg holder henne. Ja, jeg vet det er litt min skyld siden jeg har latt henne sitte og stå før hun kan det selv, men det valget kan jeg ikke ta på nytt, "skaden" er allerede skjedd...

Noen andre som har det sånn? Er hun hyperaktiv eller er det normalt i perioder? Hun har ikke alltid være sånn altså, men ganske ekstremt siste uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, klart det, utforsking er tingen vet du :)

Tips:

Nye leker

Baby-sang

Svømmehallen

Åpen barnehage

Sandkasse ;)

Du skal bare være glad for at hun er som hun er :) virker som et friskt barn. Kanskje en trillepike kan være tingen, så du kan få ett par timer å puste, samtidig at kanskje tulla de vil synes det er spennende med ny jente?

Lykke til :)

2 mnd til jeg får baby nå... åååååhhh, som jeg gleder meg. Tulla på 2,5 er blir så selvstendig :)

Skrevet

Takk for svaret. Og lykke til med din baby nr to!

Trillepike er nok ikke tingen for øyeblikket, hun har nemlig fått separasjonsangst samtidig som det jeg har beskrevet... :-)

Jada, jeg er glad hun er eventyrlysten og frisk, men gode råd er likevel fint å få.

Skrevet

Jeg trenger også tips da, hehe, for datteren min som blir 7 mnd om to dager har er akkuratt som babyen din;)

Hehe...

Skrevet

Slik var de to eldste mine også en periode. det løste seg ved at de lærte å krabbe. da var det plutselig spennende å utforske på egenhånd og de lekte som bare det. Håper det blir slik for dere også.

Skrevet

sånner gutten min og. skal bare utforske alt annet enn leker. er jo så nysjerig men har funnet en del leker som er lyd, lys på å de er veldig intressante. han min er 10mnd å liker veldig godt gåtralle og diverse med lys og lyd men mest moro er det å ta i ting han ikke for lov til. he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...