Gå til innhold

Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre...

Lukkelukken og bebibror

Anbefalte innlegg

...jeg hadde egentlig bestemt meg sånn halveis for å beholde, men på fredag fikk kjæresten innkallelse til militæret. Han skal inn 15. august. Og ikke nok med det, men han skal langt oppi nord, i Troms et sted. Jeg ble helt ut av meg. Jeg har termin i januar, og da må jeg gå nesten hele graviditeten alene, pluss at jeg føder ungen alene, og han kommer ikke hjem før ungen er mange mnd gammel. Ok, han får jo perm, men det er jo ikke sååå ofte at det gjør noe liksom.

Men jeg lurer på, er dette god nok grunn for han å slippe? Han kan da ikke dra i militæret om han skal ha barn!? :(

Fortsetter under...

Dette skal være god nok grunn til og slippe.... hadde iallefall gjort alt jeg kunne for og prøve og ordne opp...han skal ikke gå på skolen eller noe til høsten da? det er iallefall grunn nok til utsettelse... ønsker deg lykke til lille venn... kan ikke være noen morsom situasjon:(

trøsteklemmer

Han skulle egentlig gått på skole til høsten, men han har ikke kommet inn enda. Filler'n altså, jeg kan ikke la han dra opp dit. Jeg klarer ikke dette alene altså! Som om ikke det er vanskelig nok å få barn i seg selv liksom...

du, eg er i samme situasjon. min er innkalt i januar 2008 og eg skal føde 19 september.. men hansnakket med militæret og sa hva som kom til å skje.. det blir for mye utgifter for militæret å ha han inn i militæret.. så han slipper.. siden han har bil, baby, å leilighet så skal han slippe..

men vis han ikke har noen utgifter så kan han slippe fordet pga babyen. be han ringe inn til de å forklare situasjonen;) det ordner sg nok;)

Annonse

Typen fikk sønnen sin når eks-dama gikk gravid, og fikk innkalling til militæret. Dro dit garden der han sku være, var der ett par timer og dro heim igjen. Så han slipper nok unna når han skal bli pappa, som det er sagt over, blir dyrt for de å ha han der, de må bet leiligheten hans/deres, bil, for barnet, osv.. Går sikkert helt fint, bare til å snakke med de som har med det å gjøre, de militærfolka.. :)

Synes ikke du skal ta abort pga dette... Samboren din slipper ganske sikkert militære ettersom dere venter barn. Husker da jeg var 16 og gravid (det var i 99 da - så er noen år siden), så fikk vi i alle fall beskjed om at barnets pappa slapp militære... Nå endte jeg opp med å ta abort da (pga andre ting)- et veldig tøft valg, men uansett et valg jeg står for. Men velger du abort pga at typen skal i militæret, er jeg redd du kommer til å få det veldig tøft i ettertiden...i og med at du tydligvis egentlig ønsker barnet!!!

Lykke til uansett hva du velger! Dere finner helt sikkert ut av dette!!

For noe tull...klart du fikser dette på egen hånd... du e da ikke laget av glass vel?

Ja det e slitsomt å ha barn, men ikke en umulig oppgave å gjøre alene... hvordan tror du alle alenemødrene klarer seg? (eller fedrene)

Eg har vært i din situasjon...vel, bortsett fra at det var jobben som trakk ham bort. Gikk helt fint:) Man e så klart redd i begynnelsen...dette e tross alt noe man aldri har gjort før, men innstinktene ligger der på lur. Du kommer til å gjøre en kjempeflott jobb helt alene nemlig:)

Ikke bekymre deg så mye...Han kan ikke overta svangerskapet for deg uansett.... Du klarer det helt fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...