Gå til innhold

Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre...


Lukkelukken og bebibror

Anbefalte innlegg

...jeg hadde egentlig bestemt meg sånn halveis for å beholde, men på fredag fikk kjæresten innkallelse til militæret. Han skal inn 15. august. Og ikke nok med det, men han skal langt oppi nord, i Troms et sted. Jeg ble helt ut av meg. Jeg har termin i januar, og da må jeg gå nesten hele graviditeten alene, pluss at jeg føder ungen alene, og han kommer ikke hjem før ungen er mange mnd gammel. Ok, han får jo perm, men det er jo ikke sååå ofte at det gjør noe liksom.

 

Men jeg lurer på, er dette god nok grunn for han å slippe? Han kan da ikke dra i militæret om han skal ha barn!? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. det var skikkelig kjipt. Men jeg hadde ei venninne der kjæresten måtte i militæret når ho var gravid. Ho ringte han sjefen ho og grina og bar seg og fortalte situasjonen. At ikke ho kunne gå hjemme alene gravid og når ungen kom. han slapp unna noen år han.

 

Du kan jo si til kjærsten din at han må prøve å snakke med sjefen og forklare situasjonen. Det kan jo ikke være bra at du skal måtte gå hjemme alene. Ser du er ung også. Nei detta må dere få til.

Dårlig gjort hvis dere skal ta bort barnet bare fordi han skal i militæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye militære er behjelpelig med i forhold til familier, og særlig med små barn. Dere får mye økonomisk støtte, og han har krav på flere permer o.l. Kanskje det kan være lurt å snakke med miliæret eller med jordmor, som begge nok har vert borti lignende situasjoner. Skaff deg og dere mest mulig informasjon om saken...kanskje det ordner seg??

 

Uansett, fortell familie og venner om deres situasjon. Det er godt å ha venner og kjente som kan støtte en og hjelpe til med å møte det som eventuelt må komme. Dette klarer dere!!! Jeg skal kysse fingrene godt og lenge for dere...håper virkelig det ordner seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting...MÅ han i militæret uansett en gang, så er det vel bedre at han gjør det nå enn senere når dere kanskje har flere unger og mer behov for han hjemme.... Men han kan jo prøve å ta siviltjeneste...da kan ha jobbe hjemme og bli ferdig med militæret på en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vil bare si at kjæresten din kan søke om å komme nærmere hjemplassen deres, slik at han har muligheten til å evt reise hjem i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har eeeeegentlig ikke bestemt oss helt for om vi skal beholde enda, men jeg begynner å få lyst til det, og når han fikk det brevet på fredag ble jeg like forvirret som da jeg fant ut at jeg var gravid. Vi har ikke fortalt noen i familien om det enda heller, det tør vi ikke enda :P Eller, han tør ikke. Jeg vil si det nå jeg, men han tør ikke :) Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er kansje til setermoen han er blitt stasjonert?=)

dette ordner seg,som regel er muligheten for å få utsatt militæret et år eller bli stasjonert på en plass nermere hjemme mulig!=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...