Gjest Skrevet 20. mai 2007 #1 Del Skrevet 20. mai 2007 Har fått time til fysio, men vett ikke hva behandling en får der, kan en bli helt frisk, eller må jeg ha det vondt i hele svangerskapet. er bare kommet til uke 15, syns det va litt tidlig med bekkenløsning. er halvt sjuemeldt. har nettopp oppdaga at jeg har fått bekkenløsning. håper noen som kan gi me ett råd eller som har vært borti dette før meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9347464-hva-kan-en-fysioterapaut-gj%C3%B8r-for-meg-med-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
m den lille Skrevet 20. mai 2007 #2 Del Skrevet 20. mai 2007 Som regel vil fysio gjøre endel øvelser for å gi deg riktig diagnose (man kan ha ulike grader + BL med isjias, man kan ha bekkenlåsning i stedet for, ryggsmerter osv). Du vil få konkrete tips til hvordan minimere smerten - ulike sitte- og liggestillinger, hvordan komme seg ut av seng, bil, reise seg opp/sette seg ned osv. Dette har hjulpet meg masse, og det gjør at så lenge jeg er flink og ikke gjør noe særlig fysisk, har jeg ikke så mye smerter. Flere fysioer gir deg ulike øvelser, jeg fikk øvelser som skal hjelpe til å bli sterkere i rygg og mage + drenasjeøvelser. Det er ikke så mye man kan gjøre med BL, men har hørt om kvinner som blir symptomefrie etter noen mnd. Det viktigste er å ta det rolig, ikke press deg og lytt til kroppen din - ta det alvorlig allerede nå! Prat med arb.giver og fysio - hva kan du gjøre, kan du fortsette og jobbe om ting blir tilrettelagt osv. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9347464-hva-kan-en-fysioterapaut-gj%C3%B8r-for-meg-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-9348366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 21. mai 2007 #3 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg går på vanntrening en gang i uka, og i tillegg går jeg ca en gang i uka til fysioterapi der hun legger på varmepakninger og masserer etterpå. Utrolig godt. Det er veldig viktig at du tar mange 10 minutters pauser i løpet av en dag! Sett deg ned, eller helst legg deg ned med beina rett (eller opp) og støtt deg godt med puter så det blir behagelig. Pass på fottøyet. Høye hæler gir mye smerte...... Unngå for brå bevegelser (ikke "snu på hælen", da får du en ekkel vridning som kan rive godt i bekkenet.....) Bøy knærne når du bøyer deg! Ikke bare bøy ryggen. Ikke bruk føttene/ beina til å flytte ting (ofte så drar vi tepper, dytter stoler etc med beina, ikke gjør det! Fryktelig bevegelse for bekkenet......) Unngå å sitte med beina i kors, og for all del ikke i "yoga-stilling"...... Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9347464-hva-kan-en-fysioterapaut-gj%C3%B8r-for-meg-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-9356090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå