Gå til innhold

For dere som har fått utredning ang adhd, hvor lang tid/mange år tok det før dere fikk igjennom en utredning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok det opp på HS på 2 års kontrollen, var da sikker i min sak, men blei bare smilt av. Siden har jeg tatt det opp alle plasser, han rakk å bli 9 år før han fikk diagnosen. Var under utredning bare 6 mnd.

Vi har lurt siden 1. klasse og samarbeidet med ppt siden da. Vi bestemte oss høsten (august) 05 for å ta det til bup for utredning, og i mars 07 var han ferdig.

Hos oss gikk det veldig raskt alt sammen.

Det tok 6 mnd fra vi (helsesøster) sendte inn papirene til hun var ferdig utreda.

Hun var 3 år da papirene ble sendt, men det kan jo føyes til at vi har svært mange tilfeller av AD/HD og ADD i familien.

Så helsesøster tok bekymringene våre på alvor fra første øyeblikk.

Annonse

I 2002 (1.klasse) merka vi at ting ikkje var helt som dei burde.. Sleit oss igjennom noen år til vi kom i kontakt med ppt(gjennom helsestasjonen) Etter maange samtaler, møter med lærere etc.. bestemte vi oss ilag med ppt at vi sku søke på BUP.. Begynte på utredning vinter 2006.(februar) og var ferdig utredet februar 2007 (!) .. Så det har vært slitsomme år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...