Gå til innhold

Bekyrer meg nok alt for mye..men.....


Marit82

Anbefalte innlegg

Jeg har litt panikk ! Jeg er 6 uker på vei , å har i det siste fått det for meg at jeg kan være gravid på utsiden av livmoren!!! Hvordan vet man dette? hvordan kjennes det? Jeg må vel ærlig si at jeg ikke har hatt noen som helst smerter , igjennom disse 6 ukene..men... man får da plutselig så masse rart for seg ;) Noen som vet litt om dette? Skal ikke til Fastlegen min før i neste uke ( 1 gangs visitt ;)

 

 

Åsså vil jeg at ungen skal komme nååååååååååååååååå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner godt igjen følelsen din av at du vil ungen skal komme nå! Hadde det sånn fra dag 1 i mitt første svangerskap! Nå gleder jeg meg til å bli så gravid at jeg kan kjenne babyen sparke, og strutte stolt med magen :o) Det er ganske deilig å være gravid, når en kjenner den store magen, og ikke har noen særlige plager :o)

 

Klippet ut dette fra lommelegen.no for deg.

 

Sykdomstegn på graviditet utenfor livmoren

Symptomene på svangerskap utenfor livmoren opptrer som regel mellom 4. og 9. svangerskapsuke. Dette er så tidlig at mange kvinner ikke er klar over at de er gravide enda. Vanlige graviditetssymptomer, som kvalme og brystspenn, er dessuten ofte mindre tydelige ved svangerskap utenfor livmoren enn ved ordinære svangerskap. Graviditetstesten er nesten alltid positiv.

 

Tegn på graviditet utenfor livmoren:

 

-Uteblitt eller sparsom menstruasjon.

-Smerter i nedre del av magen, som regel bare på én side.

-Sparsom blødning fra skjeden.

 

Tegn på at egglederen har sprukket:

 

-Intense smerter i magen.

-Eventuelt smerter i (venstre) skulder (feiltolking av smertesignal).

-Stramme bukmuskler.

 

Behandling

Hvis du får blødning eller magesmerter tidlig i graviditeten må du kontakte lege. Hun vil undersøke deg og eventuelt henvise deg til en ultralydundersøkelse. Hvis det viser seg at du er gravid utenfor livmoren, må du opereres i løpet av kort tid.

 

Det kommer nok til å gå bra med deg. Ikke bekymre deg for mye :o)

Du kommer til å få nok av dem etter babyen er kommet til verden - TRO MEG!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...