Gå til innhold

20 uker på vei med nr 2, panikken nærmer seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

....20 uker på vei med nr 2, panikken nærmer seg

har jente på 20mnd og er i uke 20 nå....... begynner få panikk...tror eg.......husker ikke noe fra da tulla var nyfødt..... hvor ofte ska de ha mat? hvor mye ska de sove? når ska de begynne med fast føde?? etc etc etc ....vet det kanskje høres litt teit ut, men tro meg, panikken sniker seg inpå nærmre og nærmre hver dag......Please si at det er andre som har hatt det sån og........hadde vært deilig og vite at det er " normalt" så eg slipper å føle meg som en hysterisk mor..........please????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har kun et barn selv og ingen på vei så har ikke direkte erfaring utover det. Men altså, dette går seg nok til for deg. Tror det er vanlig å bli grepet av panikk til tider under graviditeten. Mye skjer heldigvis på instinkt når babyen først er der. Du har jo allerede klart å ta deg av et barn, så sjansen er stor for at det går bra med nr.2 også.

Barnet sier mye ifra selv da, om hva det trenger. Gi det mat så ofte det krever det. Ingen fasit på hvor ofte et nyfødt barn er sultent, men det merker du jo.

Så har du helsestasjonen som skal hjelpe til da, om du lurer på noe.

Syns du skal snakke litt med jordmor om hva du tenker. Hun har nok vært borti dette før skal du se : )

Lykke til!

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei i dag =0) har en datter på 11 måneder. Ser små babyer tenker HJELP hi hi. Men gleder meg masse. Masse gratulere med halveis i svangerskapet =0) Vet du hva du får. Vi skal på ul tirsdag gleder meg masse=0)

Skrevet

Vi holder bare på å prøve på nr.2, men jeg tenker så kjekt det skal bli andre gangen nå som vi vet hva vi skal gjøre. Jeg tror det blir mye lettere med amming,skifing, soving/ikke soving:o) etc. siden vi har vært gjennom det før.

Skrevet

Det går heeeelt bra! ;0)

Jeg fikk nummer to for 6 uker siden og følte også at jeg ikke husket noenting! Men det går kjempefint! Faktisk lettere med nummer to...

Og så har du vel noen gamle babybøker på lur som du kan smugtitte i? Jeg har gjort det, for merker at jeg ikke er like oppdatert på "hva en må gjøre, og når" som jeg var med nummer en.

Jeg tror faktisk det nesten lønner seg å ikke tenke og fundere altfor mye over hvordan det vil bli med nummer to, nyfødt baby igjen osv. Det har ihvertfall vært min approach, og den fungerer bra foreløbig ;0)

ps: Og du: en husker mer enn en tror....

Skrevet

hi her...

får jente igjen vi.......gleder oss kjempe masse..kjenner igjen det der med og si HJELP når jeg ser andre småtroll...........blir ju spennende da.....men har ikkke fått barnehage plass til hon på 20 ,mnd så det blir nok en smule travelt

Skrevet

Eldstejenta mi var 2 år og 9mnd da minimais ble født. Og det var mye som å få førstemann igjen, siden man til en hver tid innstiller seg på barnets alder var jo jeg fullt opptatt av dorullnisser, karneval i barnehagen og vasking av parkdress, ikke bleier og amming. Fikk litt panikk da jeg fikk babyen i armene og tenkte: oj, jeg husker jo ingenting! Hva skal jeg gjøre med denne greia? Og det var mye som å gjøre det for første gang denne gangen også, men man kommer raskere inn i rutinen heldigvis :) Dessuten syns jeg det var lettere å få til amminga, rett og slett fordi jeg hadde gjort det før (ammestillinger osv).

Tror det er helt normalt å få litt panikk, du er ikke hysterisk i det hele tatt :) Trøsta er at du greier nok fint å håndtere en baby, du har jo gjort det før... det er min trøst i hvrt fall: jeg ser på 3-åringen min og prøver å tenke at jaja, jeg har jo greid å få henne til å leve over, så da greier jeg nok nestemann også :)

Skrevet

hi her...

hadde helt glemt bøkene jeg.......ska ta de ned fra loftet med en gang....nerverne roer seg sikker når babyen kommer.....

tusen takk for alle svar!!

Skrevet

Ikke vi heller. Prinsessen er på 148 plass så det er helt håpløst. Travelt men kos =0). Så kos med en jente til =0)Masse gratulere =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...