MartinFelipe07 Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 for etterkontrollen deres? altså 6 ukers kontrollen? Jeg fikk beskjed om å betale en egenandel på 65 kroner... kan det være rett?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Nei, legen spesifiserte faktisk at jeg ikke skulle betale. Det er fortsatt en del av svangerskapskontrollene som jo skal være gratis for oss.
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Etterkontrollen skal være gratis, men jeg mener jeg måtte betale noen kroner for en blodprøve de tok. Sikkert fordi det blei ekstra. Kan det være noe sånt du har betalt for?
mayaya Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Selve kontrollen skal være gratis, den er en del av svangerskapsomsorgen.
Harald Ripultfør Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Noen tar betalt for utstyret o.l som de bruker..
ceso Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 jeg betalte ikke 5 øre og jeg hadde med urinprøve samt at jeg tok en blodprøve vedsiden. legen min spesifiserte at dette var en del av svangerskapskontrollen og at alt som hadde med 6 ukers kontrollen senere var gratis. Det eneste jeg måtte betale var resepten på p-piller og den kom på 35 kroner
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Da var vel legen min veldig hyggelig da :-) Jeg fikk resept og tok blodprøve men betalte ikke en ting. Fikk til og med litt sårt tiltrengt sympati hehe da var sikkert det også gratis ;-)
mammaentiltrulte Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 var hos privat gynekolog, men skulle ikke betake noe. var en del av svangerskapsomsorgen sa de
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 Jeg betalte faktisk, og sto i evigheter i kø. Visste ikke at det var gratis.. Og nå er det kanskje litt seint å klage på det og.. Har gått 5 mnd så..
rødhette* Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 Betalte ingenting. Det regnes som en del av svangerskapsprogrammet, som nevnt over, så det skal være gratis. Men det kan være at du betalte for noe materiell. Når jeg måtte ta glukosebelastningstest under svangerskapet, måtte jeg betale for materiell. Sikkert noe av samme greia. Men selve legetimen betalte du altså ikke for.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 hvis det var meg du mente, så gjorde jeg ikke noe utenom det vanlig på timen, tok ingen ekstra prøver eller fikk resept eller noe.. Betalte likevel.. Hmm, hørt senere at man ikke skal betale, men er vel litt sent som sagt..
rødhette* Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Spørs vel, ja... Du kan jo evt. høre neste gang du er der.
Maisie Skrevet 20. mai 2007 #14 Skrevet 20. mai 2007 Betalte heller ikke noe, siden alt som har med svangerskapet er gratis. Etterkontrollen skal også være gratis. Ellers hadde nok mange droppet den, sa legen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå