Gå til innhold

hva mener dere jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=167567

jeg har nå prøvd i 8 måneder som vi har telt, men sluttet på pilla for ovr 1 år siden. alle sier jo at man skal prøv å leve som normalt mens man prøver og hvis det da drøye slik som i mitt tilfelle, skal jeg konstant gå å tenke "hva om jeg er gravid"

gjør det nok ellers. hele livet mitt er satt på vent fordi vi planlegger å få barn. tør ikke bytte jobb, tør ikke søke meg på skole, tør ikke planlegge jul, tør ikke.. tør ikke... for tenk viss.. viss jeg plutselig er gravid..

det er ikke alle som bare kan si, nå vil vi ha barn og så knisp der var de gravide. er mange som prøve opp mot ett år, og noen anda lenger enn det. skal vi da sette hele livet på vent for noe som kanskje ikke kommer til å skje?

nå skal det legges til at jeg drikker veldig skjelden. skal jeg da bli sett ned på fordi jeg en gang av og til gjør slik alle anbefaler: å leve normalt..

hva mener dere jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm man sier att vi jenter ikke skal tenke på det men jo mer vi nermer oss eggløsning jo mer tenker iallefall jeg på det.. jeg ville sagt at man kan drekke med måte når men har mensen å satt det som regel.. (hadde ikke tøt å ta sjangsen på noe annet da man ikke vet om det er en spire i magen) det att du setter ting på vent er nok psyken jeg tror nok jeg ville prøvd å følt det jeg følte.. det går jo ann å ordne opp i sånt når du blir gravid.. jul burde jo ikke være sååå vanskelig å la være å planlegge nå heller da??

mener ikke noe vondt med dette men sier det jeg teker..

lykke til iallefall=)

Skrevet

er lov å si hva man mener.. derfor jeg spurte, så det går bra..

grunnen til at jul er vanskelig er fordi mine svigerforeldre, som vi etter planen skal feire jul hos, bor 60 mil unna.. det er ikke bare bare hvis man er høygravid.. tar jo ting slik det kommer, var bare et eksempel på alt hva man tenker på når man går slik å venter

mener bare at det ikke alltid er like lett å ta hensyn til alle råd man skal følge når man planleggr å bli gravid. i hvertfall ikke dersom det tar litt mer en 3 månder...(nok et eks.)

Skrevet

fant 8pp

Hei=)

Jeg skjønner godt hva du mener.. er over et år siden vi kastet pillen, og det tok nøyaktig 11 mnd til El kom igjen... Jeg tar nå tester for å vite hvor når El er, og har blitt gravid to ganger og det har endet opp i SA begge gangene, håper på tredje forsøk nå.

Jeg prøver og leve som normalt,men i tiden mellom El og Tr så holder jeg meg rolig og er heller til stede sammen med venner edru, selv om de drikker, melder meg som sjåfør=) Og finner grunner til hvorfor jeg ikke kan drikke.

Etter SA og frem til El har jeg gått ut som jeg ville,kozet meg med vin og godt lag om det passet, men har også vert på fest..

Har hatt problemer med å finne ut hva jeg skulle gjøre fremover pga at plutselig så er jeg gravid.. men har innfunnet meg med at uansett hva jeggjør så finner vi en løsning på det.. sånn sett så "passer" det aldri å få barn.. skole..jobb..permisjon..reise..osv..

Lev akkurat som du vil, ta et glass vin om du vil, LEV SOM NORMALT!!!

Det sies det kan være et hinder å gå og ta alle forhåndsregler hele tiden, en blir sliten av det også!!

Skrevet

Hei!

Kjenner meg masse igjen i det du skriver! Har det også litt trøbblete med mht til jobb-planer til høsten!

Hva med å sjekke ledige stillilnger, og så søke? Du skriver sannsynligvis kontrakt på denne siden av sommeren, og magen kommer ikke før i september i hvertfall! Du må tenke at arbeidsgiver vil satse på deg også videre enn ett år framover, og at du vil være der i mange år - rent hypotetisk!

Ellers det med jula skjønner jeg godt, heldigvis er det ikke så langt vi skal dra, men, men vi trenger ikke bestille billetter før til høsten.

Og festing - jeg prøver å få utløp for festinga mi mellom mens og eggløsning, da tar jeg det virkelig ut. Rundt el og etterpå bare et glass vin i ny og ne!

Men tenker at du sier du har prøvd i 8 pp, men slutta på pilla for ett år siden, så kan du få deg en legetime. Siden du har prøvd i ett år (det har du!!!), får du henvising til gynekolog. Det er vanlig praksis!!!

Ring lege, få time!

Vent med bestilling av billetter til midten av juni!

Søk jobb, og får du en du liker, så får du veie for og imot på nytt igjen!

Dette ble langt, men traff meg mitt hjerte!!

Skrevet

vi har bestemt oss for at hvis det ikke sitter denne pp så skal jeg ringe legen.. er skummelt det og.. noen ganger er det bedre å leve i trua. men selvfølgelig hadde det vært godt å fått bekreftet om det er noe galt,eller om det bare tar tid.

hva med deg da.. bestilt legetime? hva skjer osv.. lurer så på det jeg.. og om jeg blir tatt seriøst. er veldig fornøyd med legen min sjenerelt, men er redd for å få høre: du er jo bare 24 ikke noe å stresse med.

skjønner du?

Skrevet

Så bra at du skal ringe legen!

Jeg vet ikke helt hva som skjer, fordi jeg har ikke vært hos legen/gynekolog for dette. Har et barn fra før+ hatt en MA i februar, så da er det vistnok ikke noen vits i å ta en undersøkelse enda.

Selv om du er 24 år, så passer det for dere, og da har ikke legen rett til å ta dere useriøst. Minn legen på at vi kvinner er mest gravid-produktive før 25 år. Det kan han ikke si noe på.

Ville ikke sagt at dere kun aktivt har prøvd i åtte pp, men heller at det er ett år siden du slutta med pilla. Du trenger ikke si alt!!!

Håper spiren sitter denne pp-en for oss!!!

Skrevet

så trist med ma i februar.. håper neste sitter bedre.

legen min vet når jeg sluttet på pilla. sluttet pga. hjerteinfarkt i familien og historie med blodpropper. (også i familien) og da mente hun at det var best om jeg sluttet på pillen. for å være på den sikre siden. kan jo da si at siden jeg sluttet har vi ikke brukt noen ting.. og det er jo sant, med noen få unntak hvor vi prøvde å være flinke å bruke kondom..

men vi får satse på at vi slipper å ringe legen og at spiren har klort seg godt fast denne pp..

masse lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...