Gå til innhold

Til de som vil kunne hjelpe meg - to aborter,nå tredje forsøk

Håper_på_en_til=)

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevt to Missed Abortion (uke 13 og 9).

Har ventet to mens siden forige utskarpning, og skal prøve på nytt nå. Fårhåentligvis går det fort å bli gravid, da jeg ble garvid på første forsøk begge de andre gangene.

Mitt spørsmål er om jeg burde be fastlegen henvise meg til sykehuset, slik at jeg kan be om progresterontilskudd under 3 graviditet? Jeg har nemlig allerede snakket med to gynekologer på sykehuset (er selv sykepleier) som begge sier at vi må miste tra ganger før vi skal få utredning/ evt tilskudd. Jeg synes jo d er latterlig at man skal gjennomgå tre aborter, for så å finne ut at alt kunne vært unngått med litt hjelp tidligere. Vet ærlig talt ikke om jeg psykisk kommer til å klare en tredje abort...

Fastlegen sier at han ikke kan skrive resept på noe tilskudd eller albyl-e, eller uansett -han kan bare henvise meg videre. Men orker jeg å fra på sykehuset bare for å bli avvist igjen? Er det noen der ute som har opplevd noe lingende?

Tenkte også på engen hånd å prøve babyklister...

Takk for alle svar!

Fortsetter under...

Hei

Jeg har opplevd en MA i uke 13 i slutten av mars.

Jeg fikk ul på sykehuset ett par ganger pga. blødningene.

Er blitt lovt tett oppfølging neste gang jeg blir gravid, med bla. ul. og progesterontilskudd (stikkpiller) fra uke 6 til uke 12.

Jeg kjenner gynekologen privat, da vi er i slekt, så det kan hende jeg er ekstra heldig pga. det. Hun sa i hvert fall at jeg selvfølgelig skulle få god oppfølging neste gang, siden jeg allerede har opplevd en MA.

Skulle tro du kunne kreve noe sånt du også...

Lykke til :)

Jeg har også opplevd det samme som deg. Siste gangen hadde jeg fått vite at jeg har APC-resistens. En antikoagulasjonsdefekt som finnes hos ca 7% av noerges befolkning, og som gir noe økt risiko for blodpropp. Ved neste graviditet er jeg lovet god oppfølging. Hadde forrige MA for 3 uker siden, og om noen uker skal jeg ta flere nye blodprøver for å se om det er andre faktorer som kan øke risikoen for at det dannes blodpropper i morkaken. Jeg skal sannsynligvis bruke blodfortynnende i form av Albyl E eller Fragmin (sprøyter) neste sv.skap. I tillegg er jeg lovet å bli testet for progesteronnivå når jeg er rundt 7 uker på vei, og da evt ta tilskudd.

Jeg har vært litt pågående, men kjenner som deg at jeg ikke orker enda en gang til hvis det kunne ha vært unngått! Vi har en nydelig liten jente på 1,5 år som gleder oss i hverdagen heldigvis, men må si at det er tungt og vondt å ha mistet 2 ganger på rad!!

Jeg håper du får hjelp til å finne utav litt ting, for det fortjener du!! Er jo i første omgang kun snakk om å ta noen kjappe blodprøver!! Men vet det ikke er lett. De minner meg stadig på at jeg problemfritt har båret frem et frisk og velskapt barn tidligere, og det er jo sant, men like vel har de gått med på å teste, så håper på det beste for deg.

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...