Gå til innhold

Til de som vil kunne hjelpe meg - to aborter,nå tredje forsøk

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevt to Missed Abortion (uke 13 og 9).

Har ventet to mens siden forige utskarpning, og skal prøve på nytt nå. Fårhåentligvis går det fort å bli gravid, da jeg ble garvid på første forsøk begge de andre gangene.

Mitt spørsmål er om jeg burde be fastlegen henvise meg til sykehuset, slik at jeg kan be om progresterontilskudd under 3 graviditet? Jeg har nemlig allerede snakket med to gynekologer på sykehuset (er selv sykepleier) som begge sier at vi må miste tra ganger før vi skal få utredning/ evt tilskudd. Jeg synes jo d er latterlig at man skal gjennomgå tre aborter, for så å finne ut at alt kunne vært unngått med litt hjelp tidligere. Vet ærlig talt ikke om jeg psykisk kommer til å klare en tredje abort...

Fastlegen sier at han ikke kan skrive resept på noe tilskudd eller albyl-e, eller uansett -han kan bare henvise meg videre. Men orker jeg å fra på sykehuset bare for å bli avvist igjen? Er det noen der ute som har opplevd noe lingende?

Tenkte også på engen hånd å prøve babyklister...

Takk for alle svar!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har en historie som er tilnærmet lik din. I fjor mistet jeg to ganger i MA, en i uke11 og en i 12.

Jeg fikk både albyl e og chrinone. Fikk det skrevet ut etter å ha vært til undersøkelse på Volvat (i Oslo). Helt vanlig undersøkelse altså, ikke noe utredning for som du skriver selv så får man jo ikke det før etter 3 ma/sa.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg "shoppet" rundt litt hos forskjellige leger. Vet at det er noen som verken vil gi det ene eller det andre fordi det ikke er påvist at du trenger det, eller fordi de ikke har noe tro på produktet. Men i og med at det ikke gir store bivirkniner er det også en del leger som er villige til å skrive det ut.

Jeg fikk som sagt både albyl e og crinone, ble gravid 4 mnd etter siste ma og har nå tre uker igjen til termin!

Lykke til!

Ps.

Jeg har også gått til akupunktur en gang i uken siden to mnd før jeg ble gravid på nytt for å styrke livmoren. Tok også noe homeopatisk medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...