Gå til innhold

2 mnd og 3 timers biltur..... uten pause???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I pinsa skal vi til svigers. Dvs litt over 3 timers biltur. Vi har en "Akta Graco" bilstol til lillegutt. 0-13 kg. Hvor lenge kan de egentlig sitte i gangen. Han kommer garantert til å sovne og kommer til å sove hele bilturen. Skal jeg liksom begynne å ta han opp når han sover da og legge han i vogna en stund så han får strekt ryggen sin, for så å sette han i stolen igjen??? Eller går det fint om han sitter i den hele tiden? Hva ville dere gjort? .... De ligger jo mere enn de sitter i den stolen, men vet at hadde jeg spurt en fysioterapaut så ville de nok sagt at vi burde tatt noen pauser.... hmm.....

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Det hs har sagt til meg, og som vi praktiserte med 1fødter vår,var at du lar babyen sove så lenge han/hun vil.. Er ikke glae at de sitter lenge en gang i blandt, er verre om det du gjør til daglig(om du lar babyen sove i stolen på kjøpesentrer eller hjemme f.eks. =)

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

ikke gale mente e hehe

Skrevet

Til oss sa HS at de ikke skulle sitte i bilsetet mer enn maks 1 time av gangen.

Men det kan jo hende at din HS har en annen oppfattning. Tror jeg ville spurt henne.

Skrevet

Akkurat det der er litt vanskelig, ikke noe gøy å vekke de når de sover akkurat. Vi har mange lange kjøreturer til svigers (5-6t), men min erfaring når de har vært små er at det er greit å ta noen pauser for det, mine har sovnet med en gang vi begynner å kjøre igjen uansett og vi foreldre har sluppet å uroe oss for at vi har gjort noe feil ved å ikke stoppe.

Hadde stoppet en gang hvertfall hadde jeg vært dere, tror du han også sovner igjen eller kommer han da til å bli sur og skrike resten av veien. For da hadde jeg kanskje vurdert det en gang til å ikke stoppet, det er kanskje ikke så ofte dere tar den turen. Jo eldre de blir jo mindre farlig blir det og da.

Skrevet

Go for it! Så lenge man ikke gjør det hver dag er det ikke så farlig. Det sa HS til oss i alle fall. Ville ikke ha vekket han hvis han sov. Hvis han våknet av seg selv er det jo greit å stoppe.

Skrevet

Enig med bobby med baby. Det er forskjell på å kjøre en lengre tur en sjelden gang og å gjøre det hver dag liksom.

Tror ikke det er noe farlig for babyen å sitte i 3timer dersom han sover godt. De små har en tendens til å si ifra hvis de har det ubehagelig, så det går nok bra : )

Skrevet

Ja,akkurat det mammaen til odin og tiril og bobby med baby sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...