Gå til innhold

Dere som ammet barn som reagerte på mors inntak av melkeprod.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere merket at barnet reagerte på at dere spiste melkeprodukter? Dårlig i magen, magesmerter etc???

Måtte dere kutte alle melkeprodukter? Eller bare de største?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi reagerte ikke på det, men pga magesmerter så måtte jeg undersøke om det kunne være mitt inntak av melkeprodukter før jeg kunne utelukke det. Måtte kutte absolutt alt; melk, smør, ost etc. Jeg prøvde i 3 uker, men da hun var like dårlig fant vi ut at hun ikke hadde melkeallergi. Hun hadde kolikk, jippy :-p

Skrevet

Hei! Vi har en sønn på 7 mnd. Han var veldig urolig da han var nyfødt og vi trodde at vi hadde en baby med kolikk. Men en dag så vi at det var blod i bleien. De gjorde mange undersøkelser og utelukket alle tarmsykdommer. En av legene sa at jeg kunne prøve å holde meg vekke fra alle melkeprodukter. Det hjalp og han er nå en helt annen gutt. Jeg har innimellom fått i meg melk og da blir han urolig med en gang. Før jeg sluttet med melk hadde han flytende avføring, blod i bleien, bæsjet 20 ganger om dagen, mye luft i magen og store smerter. Det er mye å sette seg inn i om du skal slutte å spise melkeprodukter for det er melk i det meste. Lykke til!

Skrevet

Jenta mi fikk (får, jeg tør ikke prøve igjen, hehe) vondt i magen av at jeg drikker melk og spiser brunost. Alle andre melkeprodukter går bra. Nå er hun snart 5mnd og jeg skal prøve igjen. Savner skummamelk :(

Skrevet

Vi har en gutt med egg- og melkallergi. Han har hatt eksem siden han var 6 uker.

Da han selv fikk morsmelkerstatning blandet i grøt, fikk han elveblest og pusteproblemer. Fikk etterhvert på visst allergien, og etter det har vi kuttet ut egg og melk. Og etter det har eksemet vært som og si helt bra.. og gutten er ellers blid og fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...