Gjest Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Den virkelige verden ser ikke ut som på Småtroll 0-1 iallefall... For her dømmes jo folk som bare det! "Uansvarlig mor...", "det ville jeg aldri gjort!...", tenk om, tenk om, bla bla.... Greit at man skal være en ansvarlig mor og gjøre det som er best for barnet sitt, de aller fleste gjør jo også det... Men jeg tror IKKE alle er helt ærlig her inne.... Det å få andre å føle seg som dårlige foreldre er jo bare dumt. (og nå er det ikke slik at jeg selv gjør det, har noen år "på baken", men tenker at yngre førstegangsmødre fort kan gjøre det...) Er vi ikke her for å støtte hverandre, utveksle erfaringer og slike ting? Synes altfor ofte innelegg er preget av dømming........
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Som om jeg skulle sagt det selv. Det er jo så mange moralister her inne at jeg får helt "fnatt". Håper at ingen går rundt og har dårlig samvittighet for alt mulig etter å ha lest svarene fra en del innlegg her. Bruk sunn fornuft og stol på morsinstinktet, det er ingen barn som er like.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 helt enig!! :-) her gjelder d å psyke hverandre mest mulig ned, for å få følelsen på at man er en god mor selv... alle kan være usikker til tider om det man gjør er riktig og da er det greit å få litt oppbacking om folk er enig eller andre erfaringer om man er uenig. Kanskje folk skal lære seg å stole mer på seg selv og sine valg. Fornuften er en god ting å ha :-)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Enig, vi får bare hoppe over dritten og da med det positive, det gjør jeg. Tar uansett det meste med en klype salt, men er trygg på meg selv i rollen som mor så følger gutsen i magen uansett. Men det er uansett greit å få litt tips på veien, tar med meg det jeg synes virker fornuftig.
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Konkurransen kan avsluttes, jeg er jo her!!! Årets mor:) Haha...
manonym Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Unnskyld om jeg overreagerer nå, men hvorfor er det alltid de unge førstegangsfødende som får "skylda"? Hvordan vet du at de som svarer slik som du sier er ung, og førstegangs?? Nå er jeg begge disse delene 21 år og fått mitt første barn, men jeg er ikke (håper jeg;)) en av disse som dømmer andre. Kan være jeg skriver noe som ikke alltid er like positivt, men da har jeg svart ærlig på det de har spørd om. Og tror jeg alltid avslutter med noe positivt=) Men tilbake til det jeg skulle frem til, er det ikke like sannsynlig at det er eldre fleregangs/førstegangs foreldre som dømmer, enn at det alltid er de yngre???
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Neida jeg mener ikke at det er de unge førstegangsfødende som dømmer andre! Men som jeg skrev har kanskje de lettere for å føle seg usikker når andre dømmer...
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Helt enig med deg HI. Dette bør jo være et forum der man støtter, fremfor å rakke ned på hverandre. Syns ikke noe om sånne svarinnlegg som bare kritiserer fremfor å svare på det som det faktisk spørres om!
manonym Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Okei, skjønte hva du mente nå når jeg leste innlegget ditt en gang til, var litt vanskelig å skjønne at det var det du mente synst jeg=) Men da er vi enige da;)
Herkules Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 Er så enig med deg, også jeg får fnatt her inne. Kanskje en grunn til at jeg ikke svarer på så mye egentlig. Har vel gjort så mye av det "dårlig mor greiene" jeg at jeg burde vært skutt antakeligvis
FuriLaks Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 Nei, tillab, du stinker!! Det er jeg som er årets mamma... Gå å legg deg!!
Gjest MMJ Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Jeg er meg selv jeg, skriver noen noe som jeg synes er helt på trynet, hvorfor skal jeg "backe opp" det da? Det handler ikke om å være årets mor i det hele tatt, klarer man ikke ta i mot råd så kanskje man ikke burde skrive noe om seg selv? Jeg er laaangt i fra perfekt, men jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det så bra som mulig
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 20. mai 2007 #15 Skrevet 20. mai 2007 Om noen skriver noe du syns er på trynet, så går det jo an å svare saklig likevel : ) Man trenger ikke å være så ute etter hverandre.
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. mai 2007 #16 Skrevet 20. mai 2007 Men er det virkelig noen som faktisk føler seg som en dårlig mor av å lese enkelte av de ganske så hjernedøde innleggene her inne? I så fall bør man kanskje finne seg en annen hobby enn DiB?
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. mai 2007 #17 Skrevet 20. mai 2007 og ikke minst så skjønner jeg at fristelsen til å bruke anonym-knappen øker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå