Gå til innhold

Rutiner i barnehagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa skal begynne i barnehage til høsten, da er hun ca 14 måneder. Lurer litt på hvilke rutiner som er vanlig å ha i barnehagen, hvor mange måltider, og når??

Sover alle samtidig??

Skjønner jo at det er forskjeller fra barnehage til barnehage, men nysgjerrig på hvordan det er andre steder......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er vanlig er at de som vil kan spise frokost i bhg, så lunsj 11 tiden og matpakker og frukt kl 15..

Der jeg jobbet så om de små trengte å sove litt "annerledes" enn det som var der, så tilpasset vi det så de fikk sove.. Så gikk det mere til seg etterhvert.

Skrevet

Det hørtes ganske vanlig ut det hun over skrev. Frokost før 9 i forhold til når de kommer, lunsj ved 11tiden og frukt og litt mat ved 14-15.

Ganske vanlig at man prøver å få alle til å sove samtidig, mest praktisk det. Men alltid litt fleksibelt og man tar hensyn. Selv om barn har veldig faste rutiner hjemme så er det helt utrolig hvor fort de tilvenner seg til rutinene i barnehagen når de er der,

Hu eldste mi hadde aldri sovna på dagen i en seng, måtte alltid trilles i søvn. Men i barnehagen, der sovna hun som en stein...hehe

Skrevet

I barnehagen til sønnen min er det slik (ca):

De som vil spiser frokost sammen. Kl 10 er det samlingsstund, så spiser de yoghurt og frukt, før de legges. Barna sover samtidig og sønnen min sover som oftest 1 1/2 til 2 timer, men tidligere kunne han fint sove tre timer. Når de våkner opp er det lunsj i ca 13-tiden og på torsdager får de da varmmat i stedet for matpakkene sine.

Skrevet

Ja, d varierer veldig fra bhg til bhg. Kan også variere fra år til år i samme bhg.. Man må finne d som er mest praktisk for barnegruppa, når man jobber i bhg. Også kan rutiner variere fra småbarns avd. til " stor" avd. Men de fleste bhger har 2-3 måltider per dag, men klokkesletta kan nok variere mye(frokost for de som har behov gjerne, etterfulgt av ett måltid midt på dagen el et på formiddag og et på etterm.) I den bhg jeg jobber sover har ikke barna sovet samtidig. De har sovet i vogner el seng inne i løpet av dagen. Nå har de visst begynt å legge alle barna sammen på et soverom på madrasser-alle sover på likt...

Så dette varierer nok mye... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...