Gå til innhold

Jeg tok en graviditetstest....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 8 mnd siden fødsel. Jeg har ikke brukt prevensjon (sjelden sex), jeg ammer og jeg har heller ikke fått tilbake mensen enda.

I det siste har jeg vært veldig svimmel, og innimellom er jeg litt småkvalm. Så jeg kjøpte en clearblue vanlig graviditetstest.

Jeg tok den og den var umiddelbart negativ. Så begynte babyen å gråte og jeg la testen på en kommode. Noen timer senere skulle jeg på do og tok da et nytt kikk på testen, da var det en svært svaaaak, nesten usynlig, ekstra strek...så det ble et + tegn. Jeg tok testen etter å ha drukket masse brus.

Tror dere den er positiv eller negativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal vel være positiv innen fem minutter, for å kunne kalles positiv...

Ta en ny test i morgen, så ser du!

Skrevet

Hm det gidder jeg ikke. Hadde sex uten prevensjon i går igjen, så da er jo sjansene der for å bli gravide på nytt. Blir jo utrolig dyrt hvis jeg skal teste hele tiden. Jeg får heller se om magen vokser =)

Skrevet

Det pleier å stå på pakken et sted at testen må leses av innen et visst tidsrom, men jeg ville tatt en test imorgen med morgen urin og sjekke.

Lykke til;)

Skrevet

Jeg trur den er positiv... Sånn var det med meg sist og nemlig. Jeg tok testen tidlig på morgenen (klarte ikke vente lenger) Men den var negativ etter de 5 minuttene, så jeg kasta den og gikk og la meg igjen. Da jeg sto opp et par timer senere så var det en strek der... Tok en ny test etter et par dager som da var positiv.....

Skrevet

Det hørtes akkurat ut som da jeg tok første testen med sønnen min, bare at dette var hos legen.. den var negativ og de lot den ligge og sa jeg skulle ringe etter en stund (jeg måtte dra, hadde dårlig tid) så jeg ringte opp etter 2-3 timer og da sa de at testen hadde vist positivt etter ca 1,5 time etter jeg dro, men de ville ikke at jeg skulle være så sikker på om det stemte da.. Å,joda svarte jeg, jeg hadde da vært å tatt en vanlig test fra apoteket som viste posivtiv etter ca 15 min.. (husker ikke helt). Damen gratulerte meg og ga meg time til kontroll noen uker senere.. Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en ny test imorra og tatt en da, evt og en dagen etterpå om du er usikker:) lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...