Singelmamma og banden Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Ja, det ble en liten jente :-) Nå er ho en uke gammel, og alt går bra. Fødselen drøyde lenge, bare maserier i halvannet døgn, men da de først tok vannet gikk det FORT! Bare halvannen time fra 5 cm og til ho var født. Flere detaljer trenger dere ikke... ;-) Ho var liten, hadde ligget lenge i magen, og hadde begynt å tære på eget fett. Ho var skrukkete og tørr i huden, men har smurt henne nå og det er mye bedre. Barnelegen som sjekka oss ut bekrefta det jeg hadde sagt hele tiden, om at ultralyden hadde feil ang termin. Fint at noen endelig så det, men det kom jo litt seint da! Vi er vel hjemme, og her går det greit. Vesla er utrolig rolig, og jeg får til og med sove om natten. Ho spiser og sover for det meste, og når ho først er våken så prater vi litt, og så spiser ho litt til og sovner igjen. Og de to store jentene synes det er stas, ho eldste vil gjerne prate og holde på med henne da, mens ho minste er veldig opptatt av å skulle se på babyen. Nå har vi da bare vært hjemme siden onsdag da, men hittil virker det greit :-) 17. mai gikk også fint, vi rakk nesten ikke toget, men jentene fikk da spist is og pølser, og lekt leker etc - vellykket dag, med fantastisk vær :-) Ellers er jeg i kjempeform, håper det varer, det er så deilig å være uten mage, kunne bøye seg ned, gå i trapper uten åndenød, og beste, halsbrannen er BORTE! Ja og forresten, det er noe enormt med klesvask, for jeg har fått gulpebaby denne gangen.... ;-)
Singelmamma og banden Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 20. mai 2007 Men sukk! Jeg må nesten slenge meg på når det gjelder udugelige fedre! Da jeg skulle gi pappaen beskjed om at babyen var født, så eksisterte ikke det mob nr jeg hadde lenger... Og den gamle adressen eksisterte heller ikke. Og ikke fant jeg ham med å søke med mobilen... Jeg fikk en barnepleier på barselhotellet til å gå på nettet for meg for å sjekke - og jada, han hadde fått nytt mob nr registrert i Oslo! Javel - hvor ble det av det der: Jeg blir her så lenge jenta mi bor her (den jenta på 4 år). Heldigvis har han et sjeldent navn - ellers hadde jeg ikke funnet ham. Men, han har bestemt seg for at han ikke skal ha kontakt før ho er stor nok til å komme til ham og bli over helga. Da jeg sa at vi må ha opptrappingsplan svarte han ikke, og han ønsker ikke å delta i dåpen eller stå i fødselsannonsen. Så jaja, jeg står her da, og lurer på hvor det ble av det at han skulle stille opp etc - vi får se, men han syntes i alle fall ho var søt da. Og det er ho! Helt fantastisk søt, spesielt når ho sover... :-) Helt forelsket jeg, minn meg på at jeg hadde en j... fødsel! Så jeg ikke får lyst på flere... :-/ Men ho er så herlig! Gled dere jenter :-)
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Det var veldig godt å høre at du er i havn med en liten og flott jente. Du skremmer meg litt mht fødsel og hvordan legene kan ta feil. Vedr. faren: Det er dessverre en typisk oppførsel av samme kategorie uansvarlig og evig lekegutt. - Jeg har jo opplevd akkurat det samme. Noen blir aldri voksen - og barnefaren til mitt barn bør ifølge alderen være voksen nok. Jeg har lyst å si, som jeg har sagt i flere sammenhenger før: Drit i han - du har det mye bedre uten. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Så flott at alt går bra og babyen er en slik rolig snill jente:) Ja disse fedrene.. hva skal man si om de? Jeg venter med skrekk.. har jo oppdaget at min er en som skal ha sååå mye kontakt mens med en gang han har dame blir det helt stille fram til det blir slutt også er det på han igjen... så dette blir spennende å se.. Men håper faren til prinsessa di etterhvert skjønner av man ikke bare kan sende prinsessa avgårde sånn uten videre uten at hun er blitt kjent med han, for det hadde jo neppe vært noen suksess?! Dere finner vel en løsning etterhvert bare han åpner øynene, og gjør han ikke det er det virkelig hans tap!!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Hei singelmamma!! Så kos å høre fra deg! Så fint at alt går bra me alle prinsessene dine (forhåpentligvis blir d lite søsken sjalusi;) D va jo bra at alt endte godt til slutt, selvom d kunne ha endt bedre, me tanke på hvor feil di hadde anngående termin osv, de skulle hørt på deg, og hadde eg hvert deg så hadde eg trykt d inn i hodene deres også Anngående barnefaren så e d jo heilt utruli at d går ann å være så dust! Kunne han ikke sendt deg ei melding der d sto *eg har fått nytt nr*???? D tar jo ikje akkurat så mange kaloria å sende ei sånn melding, huff sei eg bare. Men stå på ditt, og du veit ka som e best for vesle jentene dine, kan jo hende at han skjønner alvoret etterhvert;) Er selv spent på hvordan d skal gå her, han va på familievernskontoret for å forhøre seg anngående rettigetan sine, også dro eg dit dagen etter å prata me samme rådgiver som han prata me.. De skal jo egentli være en sånn *nøytral tredjepart*, men etter rådgiveren hadde prate me meg så forsto han at probleme ikke lå på mi sia, så han skulle faktisk ta å ringe barnefaren! E spent på ka eg har i vente, og d e jo flott å ha sånne som deg som kanskje forberede oss litt. syness virkeli at d hjelper å høre om andre sine situvasjoner, og hvordan de takler problemene:) *Gratulasjonsklem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå