Gå til innhold

Om å miste etter 1. tri.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner fire jenter som har mistet etter 1. tri. (uke 13, 15, 16 og 38)Trodde ikke dette var så vanlig, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke vitsen med dette innlegget, men nei, det er ikke så vanlig. det er bare en tilfeldighet at du kjenner 4 stykker som har vært så uheldig å miste etter uke 12.

 

Dessuten er vel strengt tatt det å får spontanabort i uke 38 heller mer en dødfødsel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha vært missed abortion de har opplevd? Som ikke har blitt oppdaget før? Og ja.. den i uke 38 blir mer en døfødsel tror jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, liker ikke å tenke på det jeg. Satser på at alt skal gå bra og i følge "boka" er det bare 1% kjangs for å miste etter 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo som regel alltid en ma som ikke er oppdaget før..

Min ma ble ikke oppdaget før i uke 13, men fosteret hadde dødd i uke 7 eller noe..

Oppdager man at hjertet banker etter uke 8 er sjansene veldig store for at det skal gå bra, så er bare dumt å tenke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Incinta!

 

Jeg skrev dette innlegget fordi jeg blir litt provosert av de som skriver at nå hopepr de "glade og lykkelige" over til 2. tri. og videre i svangerskapet, og så tror de liksom at de er i mål og at intet mere galt kan skje.

 

Men det kan det!

 

Mine fire venninner er dessverre levende bevis på det! Og jeg mener self. ikke at å miste i uke 38 er en SA. Jeg skrev at de alle hadde mistet, og regnet seg som en selvfølge at du forstod at i uke 38 var det en dødfødsel. T.o.m. hun som mistet i uke 16 måtte føde den lille gutten sin.

 

Noe å tenke på for dere som tar svangerskapet som en selvfølge??!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI

Og hva i alle dager bryr det deg om noen hopper glade og lykkelige over til 2. trimester da? Alle har jo i bakhodet at noe galt fortsatt kan skje, vi trenger da ikke slike innlegg for å minne oss om det. MEN all statistikk tilsier at det er størst kjangs for å gå galt i 1. trimester og derfor gleden over å ha kommet "hellskinnet" gjennom disse ukene. Det betyr da vel IKKE at en tar svangerskapet som en selvfølge? Tankens kraft skal man vel heller ikke undervurdere? Tror fosteret har det bedre om mor er glad og lykkelig og koser seg enn når mor går rundt å tenker at det kan gå galt hele tiden. Kjangsen for at du mister livet i en bilulykke er jo også ganske stor, men man kan da ikke gå rundt å tenke på det hele tiden heller...

 

Beklager om dette ble litt krast, reagerte ikke så negativt på selve innlegget ditt, men når jeg leste ditt svar til Incinta, må jeg innrømme at jeg så rødt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...