vestlandsjento Skrevet 19. mai 2007 #1 Del Skrevet 19. mai 2007 Har for første gang hatt normal mensturasjon to mnd. på rad. Siste syklus var 33 dager. Opererte eggstokken min for snart 3 mnd siden og er begynnt på metformin. Veit jo ikkje om mensen kommer av el, eller om det er andre grunner til blødningene. Er i alle fall optimist:) Men legen min sa det ikkje var vits med el-test, og på pernille.gravidinfo står det at det er vanlig at jenter med pcos alltid får positivt utslag på testen pga høgt LH-nivå. Ser det er mange som bruker el-test her. Har dere som gjer det ofte mensen? Tester dere ofte? Har aldri vert borti slike tester. Er det eingangstest eller finnes det slike ein kan bruke kvar dag? Føler det kan bli veldig dyrt, og det er jo liten vits dersom den alltid vil være positiv.. Takker for alle tips:) Vil bli gravid snart:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9343200-eggl%C3%B8sningstester/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #2 Del Skrevet 20. mai 2007 har fått råd om ikke å ta el tester selv også. velger heller å ha samleie annehver dag i aktuelle perioden, i ca 10-14 dager, hver syklus (fra syklusdag 12, og to uker) eggl.tester kan som du selv også vet slå ut feil. Også vil jeg ikke stresse meg selv mer enn nødvendig, på å sjekke hele tida. Jeg følger litt med på sekretene, det er jo en grei pekepinn det også. Har prøvd i to år, hatt triple pergo kurer uten hell, og har hatt lap m drilling nå nylig, så håper det har effekt! >Skal du videre til ivf nå? etter operasjonen? det vanligste med el tester, er at man kjøper 7 i pakken. så tester man i syv dager. Lykke til til deg fra meg! håper det snart sitter en spire! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9343200-eggl%C3%B8sningstester/#findComment-9346538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vestlandsjento Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2007 Trur eg skal stå over el-test eg og, for å ikkje stressa som du seier. Men har litt lyst til å prøve ein, for å sjå korleis den slår ut. Skal ikkje til ivf foreløpig. Operasjonen var for å rette ut eggstokken som hadde snurra seg etter overstimulering. Skal nok prøve ein ny hormonkur først. Er litt nervøs for at det skal skje igjen, for det var vondt! Men har jo eit håp om å få naturlig el siden eg no for første gang har hatt mensen to mnd på rad:) Har du prøvd andre hormon behandlinger enn pergo? Krusser fingrene for at drillinga har fungert for deg! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9343200-eggl%C3%B8sningstester/#findComment-9354369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei, Jeg har fått påvist PCO etter lap i januar, har tatt en del el-tester og har aldri hatt utslag på noen av de. har nå startet med pergo, først en enkel kur, hadde da litt utslag på testene i ett par dager, men det var veldig svak strek ( Bruker tester fra billigetester.no ) og da jeg dok blodprøver mente gyn at jeg ikke hadde hatt el, men mulig vi tok blodprøven for tidlig i syklusen. Har nå fått dobbel pergo kur, for å se om det hjelper. Det er som dere sier veldig stressende med el-tester, merket det første gang etter pergoen, men så startet jeg med akupunktur. Og nå går det kjempe fint, jeg tar en test og er den negativ så tenker jeg ikke så mye på det. man får billige el-tester på billigetester.no, slik at det ikke blir så alt for dyrt i lengden, men det er alltid greit å a en cb test i bakhånd, for disse billige testene kan være litt upålitelige tror jeg, om man ikke er vandt til dem. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9343200-eggl%C3%B8sningstester/#findComment-9356254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 22. mai 2007 #5 Del Skrevet 22. mai 2007 Hei. Vet ikke sikkert om vi med pco/pcos kan få falske positive eggløsn. tester??? Jeg bestiller staver fra billigetester.no. Kjøper alltid 14 stk. så har jeg for en stund. Koster vel rundt 150-200 kr. Det er det verd!!!!!! Begynner å disse fra dag 12... Har de siste mnd. fått eggløsn. rundt dag 16-17. Har alltid 2 dager med positive eggløsn. test. Da nytter det ikke at de er "litt" POSITIVE..... Test staven har en kontrollstrek som alltid kommer frem for å vise at testen funker, så er det en teststrek som skal bli like mørk i fagen som kontrollstreken. Fra dag 12 ser at denne teststreken går fra å være lys til mørkere. Og blir like sterk, eller stekere i fargen som kontrollstreken. Da er det eggløsn. på gang :-) Har negativ test igjen etter 2 dager. Så jeg tror de funker for meg!!!!! Jeg har pco (mild for i følge legen pga. hun bare kunne se noen få vanncyster på den ene eggstokken) Jeg har gått på 3 enkle pergo kurer, for å få igang eggløsningen. MEN den tulla sånn med syklusen så jeg har droppa de i april. Fikk påvist eggløsn. hver mnd. med bl.prøve da jeg gikk på pergo, og nå får jeg eggløsn. uten pergo :-) Har mensen hver mnd. det har jeg alltid hatt. Å ta eggløsn. tester er blitt en rutine. Akkurat som da jeg tok p-pille hver dag. Jeg tester meg alltid på ettermiddagen. Så jeg tror det er opp til hver enkelt hva de oppfatter som stress............ Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9343200-eggl%C3%B8sningstester/#findComment-9368968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå