mor til Tordenskjold +ny spire Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Hei! Jeg har termin 9.okt, altså et høst-vinter barn. Bor i et rekkehus i Stavanger og her er mine utfordringer/behov; (håper noen kan bidra med noen råd i denne jungelen) - liten gang i huset - går rett inn fra bakkeplan - tenker på å kjøpe stasjonsvogn - liker å gå tur i litt ullendt terreng og bakker, så må være stødig og ikke for tung - kommer til å ta buss - grei å trille på brostein i sentrum - enkel å håndtere - god plass i bag - ønsker 4-hjuling (mange behov og utfordringer, men håper noen kan hjelpe....jeg blir bare mer og mer forvirret!!!)
mai mammaen til to Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 vi har en emmaljunga cerox.. den er litt stor da.. men den blir liten når man slår den sammen. veldlig lav..vi har statsjonsvogn og har sånn "trekk " som man drar over på midten liksom..(dårlig forklart vet..) vognen går iallefal fint under den... den er god å trille syns jeg.. går fint an å bruke i ulent terreng, brosteiner osv..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Emmaljunga city cross med lufthjul, liten og lett, stødig og god.
mor til Tordenskjold +ny spire Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2007 takk for råd...tror vi snart må komme oss til butikkene og se oss litt rundt:)
2julibarn Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Min favoritt: Teutonia Prestige med fashionbag. Helt suveren til nyfødt, og også senere som sportsvogn. Du får bl.a nydelig stor bag som også er lett å bære med seg, vendbart håndtak og sitteinnsats, god demping, valgfrie hjul, lettere enn eks Simo, Brio og Emmaljunga (bortsett fra city cross), avtagbar bagebøyle (praktisk når du tar barnet ut og opp i vogna, plass til vinterpose mm). Eller har jeg fått et godt inntrykk av Brio Happy. Ville hatt teleskopunderstell da dette er lettest og har best dempng. Brio kombi er også en praktisk og god kvalitetsvogn. Noe tyngre enn Happy, men lettere og stødigere enn Simo. Dette er rene terengvogna i følge min samboer fordi den har veldig god demping (he he). Men den er også tyngre å svinge med i byen nettopp pga den myke dempingen. Jeg ville IKKE kjøpt Simo fordi den er så tung. Den er også ustabil til å være 4-hjuling fordi den er så høy. Ellers har Simo god kvalitet (i likhet med Brio). Tips: Du trenger egentlig ikke så stor bag, fordi du kan bruke vinterpose ganske raskt. Denne legger du rett i sportsdelen når barnet har vokst ut av bagen. Velg derfor en vogn du vil ha, uten å måtte ta mye hensyn til størreslse på bag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå