Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Snuppa mi sier ikke stort. Bare mamma, pappa og hei.. ho jabler en hel del da...
Mille** Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Språkutviklinga varierer veldig fra barn til barn. Begge mine sa lange setninger på 4-5 ord når de var 18 mnd. Plutselig så løsner det for din også skal du se. )
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Han er 18 mnd 10.juni Hei, hadet, mamma, pappa, tutu (brutus, ene katten), pssss (pus), fffffsaaa (hufsa, navnet til den andre), tiiiiiiiiiilie (det skal forestille søsterens navn), dadda (som også brukes om storesøsteren), bø, nei. Og det var de jeg kom på. Søsteren hans snakket setninger på den alderen, men han er en bedaglig liten gutt;)
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 prater kjempe masse, så orker ikke ramse opp her og nå... hun har til og med begynt å legge til 2-3 ord når hun prater, så er veldig lett å skjønne.... vært veldig tidlig ute....
~chess~ Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Gutten min på 19 mnd snakker så mye at jeg for lengst har gitt opp å følge med på hvor mange ord han kan. Han hadde et ordforråd på nesten 300 ord da han var 16 mnd. Han hermer etter alt vi sier, skikkelig skravlekopp Men det er vel ikke helt normalt å snakke så mye så tidlig tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Jeg har ikke oversikten lengere, etter at det var ca. 70 ord og hun begynte å sette ordene sammen til små setninger er det vanskelig å følge med for det kommer flere nye ord hver dag. Veldig gøy syns vi.
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 mi er snart 19 mnd og sier : mamma, pappa, tuttut, vovvov, nanan(banana) toa (tå) ellers så babler hun dagen lang, men hun er sen med rene ord. men er ikke bekymret for jeg regner med det kommer når hun gidder. hun er rimelig bedagelig og er utrolig flink til å vise med kropps språk hva hun vil eller ikke vil. så jeg regner med det er derfor hun ikke "gidder" snakke
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 mamma, pappa, der. Ikke stort mer. Men hun babler masse og jeg ser hun prøver. er ikke bekymret i det hele tatt! Storesøsteren var taus på den alderen. Hun er nå 4 og holder aldri kjeft
anonyn Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 gullet mitt er snart 18 måneder og har vært veldig tidlig med alt egentlig (stolt), men snakking er det ikke mye av. mamma pappa og ett par småord er egentlig alt. han babler hele tiden da.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 Chess.... INGEN barn har et ordforråd på 300 - TREHUNDRE! - ord når de er 16 måneder. Slapp av litt, a'...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 Herregud!!! Er mange skrytepaver her, men denna må du lenger ut på landet med. Ta i litt mindre neste gang, så kanskje noen tror deg..
~chess~ Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 Jeg er ganske avslappa jeg.. Mulig jeg tok i litt, var kanskje rundt 270 ord da, he-he Sier ikke at han uttalte alle disse ordene rent og at de var forståelige for alle, men han hadde faktisk så mange ord i vokabularet sitt. Og han har enda flere nå (19 mnd) Jeg pleier ikke å skrive useriøse innlegg her på forumet, og dette var heller ikke et sånt. Men dere kjenner jo ikke meg, så da får dere tro hva dere vil. Ha en fortsatt fin søndag!
tvilling73, 05/07 Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 Mi er 16 mnd og sier vov vov mu (ku) bæ Som regel alle 3 med "se" foran. Kjører forbi kyr og sauer kvar dag.. se ball hei ha det bill (bil) mamma pappa faffa (farfar) esse (bessen) opp nei ja mhm (viss det er ett ord) Komme ikkje på meir. Men hu har snakka i ett sett på eget språk si hun var 10 mnd. Maseguri...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #14 Skrevet 20. mai 2007 17 måneder er jenta mi. mamma pappa hei hade takka (taket) se (peker og sier se...) mer der namenamenam pupp maga (mage) isste (kristine) baby mann dutt (gutt) aue (øye) munn hååh (hår) mæææh (Mø...) Bæææ Puss (pus) Dyss (lys) tå jakka (jakke) ko/go (sko) disse (disse/ huske) æsj tiss/e bæsj is æppe (eple) Om dette er mye eller lite aner jeg ikke. Men jeg får henne ikke til å si Ball, Melk, Mat, bil og andre ord som jeg egentlig annser som lette.... Siste ukene har hun begynt å herme veldig etter ord.... Kjempemorro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå