Gå til innhold

ammhjelper...korte ammeøkter

Anbefalte innlegg

har en jente på nå 3 mnd som ikke ligger så lenge til puppen ved amming.. Mellom 5-10 min og da er hun ferdig.. Jeg har tenkt på om det ikke kommer mer og prøvd å legge henne til på det andre men da sier hun bare blæ og spytter den ut.. Er det da et tegn på at hun er mett.. kan hun virkelig få i seg nok melk på den korte tiden? Jeg frykter at hun ikke har gått så mye opp i vekt men jeg håper det er nok.. Skal på 3 mnd neste uke.. Håper hun veier rundt 6500 hvertfall(var 4400 ved fødsel og 4100 på det minste) er det for lite? Ofte må jeg legge henne til hver 2 time og på natten spiser hun ca 3 ganger men gjerne ikke å mye om gangen.. Når hun spiser svelger hun unna i ett så det høres jo ut som det kommer en del da.. litt i tvil her

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9342988-ammhjelperkorte-amme%C3%B8kter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig at hun får i seg det hun vil ha etter 5 til 10 min ja, amminga går jo fortere unna etterhvert. Det tyder jo på at hun er mett når hun ikke vil ha den andre puppen(fint du tilbyr den!) Du ammer jo også såpass ofte at jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over!

Om du er bekymret, anbefaler jeg deg å ta en tur ekstra ned på helsestasjonen for veiing mellom kontrollene.(jeg syntes det var fint å samtidig vite hva jenta mi veide akkurat ved inngangen til en ny måned, så jeg veide henne vel ofte mer av nysgjerrighet enn bekymring)

Ellers gjelder jo at hun bør ha minst 5 våte bleier i døgnet, og at allmenntilstanden er grei, at hun ikke er slapp, sutrete, virker sultent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...