Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Har mye hjerte og kar sykdommer i slekta og vil gjerne at tassen ikke skal få noe av dette når han blir eldre.. Derfor vil jeg gi han et bra grunnlag uten masse unødig fett i blodårene.. Jeg veit babyer skal ha mye fett for å få nok til hjernen osv.. Men nå er han snart 1år og skal begynne med vanlig melk.. Lurer på om jeg skal begynne å gi han soyamelk istedenfor kumelk.. som drikke melk. Han får jo i seg kumelk i mat for han er ikke allergisk mot kumelk.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Jeg er vegetarianer så jeg er meget positiv mot soyaprodukter. Vegetabilsk fett er bedre enn animalsk, så hvis du er redd for kumelk hadde jeg gått for soyamelk. Det fåes også med tilsatt kalsium, så det er langtifra noe dårligere alternativ enn kumelk!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 ja, for de som er allergisk mot kumelk og kun lever på soya melk vokser opp og blir sunne og friske de å.. Bruker du ekstra olje i maten å sånn da eller? Tenker på at babyer skal ha i seg nok fett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå