Gå til innhold

...og nå er siste sprøytestikket satt.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med det siste sprøytestikket! Lykke til med egguttak! Vet du på forhånd hvor mange egg du kan få ut?

Jeg lurte litt på hva slags medisiner du har gått på, og hva kostet dem? Har det vært én sprøyte pr dag? Var det vanskelig å sette sprøytene selv?

Hvor mange undersøkelser eller ultralyder har du hatt i prosessen?

Jeg spør så mye fordi jeg tror det kommer til å bli IVF på meg etterhvert (jeg har ingen inseminasjonsforsøk bak meg heller), og da er det veldig spennende å se noen som går foran og brøyter opp løypa! :-)

Det er spennde å følge med!

Hei

Hvis du går inn på assistert befruktning er det et innlegg som heter Storkfrøken hvor en spør om det samme. Jeg har beskrevet hele gangen der :o)

Prisen har jeg derimot ikke sagt noe om. På felleskatalogen.no, er oppsettet forskkjøvet slik at jeg gikk ut fra feil pris. Det førte til at jeg fikk et lite sjokk da jeg kom på apotelet og regningen var dobbelt så høy som jeg hadde trodd. En penn med 900 ie Gonal-F koster ca. 3900,-, en med 450 ie koster ca 2000,,-. Jeg har gått på 225 ie om dagen (de avgjør dosen ut fra alder). Jeg har brukt to 900-penner og en 450-penn. Da jeg etter å ha brukt opp disse fikk beskjed om at jeg måtte ha en dose til, kjøpte jeg en engangssprøyte og sugde ut restene i pennene. Det ble ca 1400,- spart.

I tillegg til Gonal-f har jeg gått på Orgalutran (eggløsninghemmende sprøyte) i 6 dager. F stk koster ca 1800,- og den single kostet ca 400,-

Til slutt satt jeg en Ovitrelle til ca 340,-

Den føste sprøyten var gangske nervepirrende. Jeg gjorde det sammen med en venninne som gjorde det selv for et år siden. Nå bare kjører jeg de inn uten å tenke på hva jeg egnetlig gjør. Det gjør virkelig ikke vondt.

Det eneste er orgalutranen som brenner litt 5 minutter etter at du har satt de, men det går helt fint :o)

Hvis jeg hadde satt igang med dette prosjektet nå, tror jeg kanskje jeg hadde gått for 2 inseminasjonsforsøk og så gått videre til ivf. Aller helst skulle jeg vel ønske at jeg hadde gjort dette med en gang, da hadde jeg kanskje sluppet den aborten jeg hadde i fjor. dette fordi det var et egg med kromosomfeil, og det kan jo Nordica delvis sjekke før innsetting.

Jeg har det siste året brukt mere penger på mislykkede inseminasjonsforsøk enn et IVF forsøk. Hvis dommen nå blir at jeg har for dårlige egg, vet jeg i hvertfall at jeg sannsynligvis må gi meg.

Vel, dette er lett å si etter å ha holdt på såpass lenge, men jeg vil i hvertfall lufte det sånn at eventuelle "nybegynnere" kan få muligheten liten tur i tenkeboksen i forhold til det.

Det er viktig å si at jeg på ingen måte er pessimist selv om det kan høres sånn ut. Jeg er nok heller en positiv realist :o)

Tusen takk for at du deler alt dette med oss. Jeg føler meg nå mye tryggere på det jeg også skal igjennom. Selv er jeg vel ganske heldig som fant ut at egglederne var tette før jeg dro til Danmark. Slapp derfor unna inseminasjonsforsøk som ikke hadde gitt resultat.

Annonse

Du har, dersom jeg har oppfattet riktig, time på Nordica kl. 10 på mandag. På hjemmesiden står det at de er en kveldsklinikk men åpningstid fra kl. 16. Gjelder det bare de som skal til inseminasjon sånn at jeg også kan regne med å få time tidlig på dagen?

Takk for lykkeønskningene alle sammen. Det er så utrolig hyggelig!

Nordica har åpent fra morgen til kveld. i går ringte jeg dit kl 18.30 på kvelden. Jammen var de ikke på plass da og. Da jeg ble inseminert der, hadde jeg time 08.00 på morgenen.

Jeg hadde i fjor noe en kalle BO, eller Blighted Ovum. Det betyr Blindt egg. Da jeg skulle på tidlig UL i uke 8, hadde fostere skrumpet inn til ingentin. Det var kun rester av plummesekken tilbake. Alt annet var normalt, størrelsen på livmoren, fostervann, hormonnivå osv, det var bare det at fosteret manglet. Dette skyldes mest sannsynlig kromosomfeil. Jeg synes derfor det nå er godt (og kjempe skummelt) å få en ca diagnose på eggene mine.

Hadde du både MA og SA? Huff, det må ha vært tøft :o(

Her kommer siste nytt fra York. Jeg har vært på UL idag(sprøytedag 11). Fem store(24mm) og en mindre(16mm) folikler å skue. Gonal f, orgalutran og eggløsningssprøyte ikveld og nordica onsdag kl 9.00.

Assisted hatching anbefalte de, siden jeg er 40 år +. Formen er bra, ikke noe spesielt ubehag i forbindelse med hormonene.

Annonse

Hei,

Jeg kjenner igjen alle tallene du ramser opp for medisin og IVF forsøket i seg selv er jo heller ikke billig - men vi kommer også til samme konklusjon som deg. Vi har brukt mindre penger på IVF - enn på mislykka inseminasjonsforsøk!

Og nå har det lykkes. Jeg sitter her med liten kul på magen:)

Lykke til

hei hei.fikk ut 7 egg idag tidlig. tilbake fredag kl 13, behøver visst ikke sjekke i mellomtiden om hvor mange som er befruktet. det var litt vondt, men helt til å holde ut. skal sette inn 2 eller 3. har sovet litt og etterpå ruslet rundt. på kino ikveld, tenkte jeg. er her alene, så det er fint å sende meldinger til venninner, og til denne siden.

Takk, Storkfrøken, at du svarte. Det var jommen dyre medisiner. Hvis/når jeg kommer i gang (har ikke engang vært hos legen min ennå), så tror jeg at jeg må gå på sprøytetreningskurs. Det høres skummelt ut, men betryggende å høre at man lærer seg dette fort. :-)

Gleder meg til å høre mer om forsøket ditt. Du går opp løypa for oss andre!

Ønsker deg lykke til med egginnsetting og håper virkelig at gullegget/ene sitter!

Hei alle sammen!

Nå sitter jeg og søsteren min på Kastrup. 3 flotte dager i København. Er helt stiv i bena av all vandringen.

Er nå en glad ruger på to egg. Har også 4 på frys.

Dette blir en helt grusomt spennende tid. Hvor er narkosen slik at jeg kan sove meg gjennom de neste 14 dagene.

York, kos deg masse i kveld. I morgen bør du dra til Nyhavn og ta en alldeles nydelig kanaltur med Netto Båter.

Nå må jeg løpe til flyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...