Gå til innhold

Hvor mye penger til mat og klær i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv synes jeg det går sinnsykt mye til husholdning!

Vi er jo 5, da. Far, mor:), en tenåring og to små.

Far betaler alle regninger på sin inntekt, jeg har ca.8 000 i lønn + kontantstøtten på 3 300, barnetrygd 2 900 og bidrag for eldste barnet på 1 400.

Altså 15 600 som går til mat/husholdning, ulike aktiviteter/spenst-abonnement for 2, klær, kosmetikk, apotek/medisiner osv.

Er dette vanlig, eller er vi storforbrukere..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har rundt 6500 til mat og klær i måneden... Men, så er vi foreløpig bare 3, da. Synes dere har et høyt forbruk uansett! Kunne vel spart litt til barna deres blir større, da vil dere ha bedre samvittighet.

Skrevet

oi...når vi riktignok bare meg og sønnen min men vi lever p ca 3000kr mnd vi...

Skrevet

Kjøper dere klær og sminke hver mnd?

Jeg syntes det hørtes ut som om dere bruker mye.

Skrevet

Her er vi to voksne og to barn, 1 og 6 år, som prøver å leve på 5000 i mnd til mat og klær og det mest nødvendige. Det går dårlig.

Synes du bruker veldig mye, men tror nok det er vanlig.

Synes folk spyr ut pengene sine i dette landet her, jeg.

MÅ HA til alt mulig tull, jo.

Skrevet

Hei, hei!

Vi har ca 20.000 til mat og forbruk i mnd vi:) Kjøper endel tøy, går ut og spiser 2-3 ganger i mnd og går til hudpleie og koster på meg deilige produkter:)))

Sikkert ikke mange som har råd til det, men vi koser oss! Samtidig er jeg miljøbevisst, har kompost og elbil. Kildesorterer alt mulig, abonnerer på økologisk mat.

Hi, vi er også 5 i familien!

Skrevet

Mat er dyrt og det koster mye. Akkurat nå er vi 3 voksne(har to venner som bor hos meg) og ett barn å jeg bruker ca 7000 i mnd på mat. Klær får vesla når hun trenger det(dvs IKKE hver mnd) og klær til meg selv er det vel 1,5år siden jeg har kjøpt. Sminke kjøper jeg heller ikke hver mnd. Så det må vel finnes noe dere kan kutte ned på. For klær hver mnd er totalt unødvendig.

Skrevet

Herregud, jeg kan jo ikke skrive..mat er dyrt og koster mye..blææ..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...