Gå til innhold

Er ettåringen min sent ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun går bare hvis hun holder seg i møbler, krabber bare ellers. Reiser seg ikke selv, sover ikke hele natta.

Har lite språk, har to-tre ord hun bruker, men begynner hun med et nytt kutter hun ut et av de gamle.. Jeg prøver å prate mye med henne, men alt hun sier er nam og hei, resten er bare bablelyder uten spesiell betydning. Hun sier jo ikke mamma engang!

Ellers klapper hun i hendene og vinker av og til når noen går.

Og det var det. Er ikke dette veldig lite for en på 13 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt etter normalen.

Mi jente var 17 mnd når hun begynte å gå (eller springe..hehe). Har hun to-tre ord er det kjempebra! Ikke bekymre deg!!!

Skrevet

Hehe, gutten min er myyyyye tregere enn jenta di!

Han tok sine første krabbesteg når han ble 13mnd, hadde bare ålet seg frem før det. Nå har han begynt å reise seg etter møbler og går langs de (snart 15 mnd nå) og sier bare seee og der. Før sa han hei og hade, han har sagt mama og bappa, men som du også sier, så kutter han ut ord når han lærer nye.

Jeg hadde også veldig den følelsen av at han var så treg, alle de andre ungene på hans alder kunne så mye mer osv, men han klarte det jo tilslutt selv også, og da ble jeg bare sååå stolt!

Ta det med ro! Ungene mestrer ting i forskjellig tempo, noen er veldig tidlig ute, mens andre er sent ute. Bare vent, mye skal skje før hun blir to år ;o) og hvis hun DA ikke kan gå eller reise seg selv, så er det nok litt sent ute. Men ikke nå =) Nå er det gjennomsnittlig enda.

Skrevet

Takk, det var godt å høre!

De jeg har å sammenligne med er kusinene hennes, hvor hun på 16 mnd prater i vei og sykler på trehjulssykkelen. Hun gikk når hun var 10 mnd og løp rundt når hun var 12mnd.

Hun på 5 mnd sitter selv og klapper i hendene (som min lærte for en mnd siden).

Jeg vet jo godt at alle har eget tempo, men det blir så man lurer litt likevel når de nærmeste er sååå langt foran hele tiden. Får prøve å ikke la meg rives så med ;-)

Skrevet

I forhold til tuppa her er han ganske sent ute, MEN hun var tidlig ute og jeg vet ikke hva som er normalen.. Tror kanskje gutten din er ganske normal jeg, gutter er jo ofte litt senere enn jenter også..

Skrevet

så jo selvfølgelig nå at du har jente du også :)

Skrevet

..som om du ikke vet hva som er "normalen" mami...når du sier du vet at jenta di er tidlig ute. Da vet du jo hva hun er tidlig ute i forhold til da. Jeg er så lei av sånne skryteinnlegg hvor man sier at "i forhold til KMIN unge så er din treig altså, MEN det er nok heeelt normalt".

Takk for ingenting liksom..

Skrevet

Alle barn er forskjellig, noken går ved 9mnd, noen ved 19mnd, noken prate masse som 12mnd, andre nesten ingenting som 2 åring.

Mi snuppe er snart 16 mnd, ho er så vidt begynt å gå frem og tilbake alene mellom meg og pappan, ho snakker masse, mange ord i bruk, sover hele natta!

Du får trøste deg med at jo lenger det går før h går, jo sterkere er ryggen hennes :)

Skrevet

hehehehe du spurte jo! jeg vet ikke hva normalen er, altså gjenomsnittet.. Men Jeg vet hun er tidlig ute fordi hs har påpekt det og fordi jeg har sett hvordan andre på hennes alder er, hun gikk rundt bord og vegger når hun var 5 mnd, jeg vet at det er tidlig uten å vite når det egentlig er normalt å begynne med det.. Jeg beklager, men det stod ingenting om i hovedinnlegget at kun de som hadde barn som var like som din unge eller tregere ute hadde lov å svare :)

Skrevet

Mami; det var ikke jeg som ga det svaret! Jeg er takknemlig og interressert i alle svar :-)

HI

Skrevet

aaah :) da beklager jeg litt krasst svar *flau* Som sagt tideligere, tror nok jenta de er mer normal enn min hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...