Gå til innhold

Kan jeg spise tomat i sild?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise sild?.....har fått sånn dilla på tomat sild, og det er marinert sild.....ble plusteslig så i tvil jeg.....

Fortsetter under...

Skrevet

den er jo rå, og du skal ikke spise sushi. Det går nok under samme kategori synes jeg. Makrell i tomat kan du nok spise. Røykalaks kan du spise om den er fra ikke så voldsomt diger fisk og helst norsk , pluss att er den varmrøkt så er den gjerne så god som kokt.

Skrevet

skal du følge "bøkerne" så skal du vel ikke spise det nei, men har dårlig tro for at du eller babyen tar skade av det=)

Skrevet

Hei..

Påleggssild kan man spise...altså sursild tomatsild o.l.

Man kan spise sushi også men man må passe på at det er ferske varer man spiser...

Så kos deg med tomatsilda di du ;)

Skrevet

åh...det var da godt...nam nam. Har nemlig ikke sett noen steder at det skal være skadelig, men ble litt i tvil siden det ikke er kokt osv.....

Men kan jeg spørre deg hvordan du vet det? (ikke ment frekt altså, men bare lurer jeg:) )

Takk for svar på innlegget;)

Skrevet

Man kan spise sushi... Så lenge det er ferskt og ikke lukter vondt.

Jeg spiser så og si det meste. Det gjorde jeg sist gang jeg var gravid også.

Annonse

Skrevet

Leste det på http://matportalen.no/Emner/Gravide

Påleggsild

Gravide kan spise påleggsild. Når du lager påleggsild selv: Husk å frysen ned fisken før bruk for å drepe eventuelle parasitter.

Det med sushi har jeg fra jm...jeg fikk en ark hos henne med masse spørsmål og svar og der var det en professor som svarte ang sushi...

Han skrev:

"Sushi kan spises, men man bør sjekke at hygienen er god der den lages og at råvarene er gode. Det finnes parasitter i rå fisk som gravide helst bør unngå."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...