Gå til innhold

Råd mht ny jobb!

Spent03.01.08

Anbefalte innlegg

Var på jobbintervju i slutten av april, hadde da 2 dager tidligere funnet ut at jeg var gravid.. Nevnte ikke dette på intervjuet, var jo veldig tidlig ennå, mye som kunne skje.. Det er en jobb som jeg har VELDIG lyst på, men siden det begynte å gå litt tid og jeg ennå ikke hadde hørt noe hadde jeg egentlig slått det litt i fra meg. Så fikk jeg tlf fra en som jeg hadde oppgitt som referanse at de hadde ringt og sagt jeg var en aktuell kandidat for jobben... Er jo veldig spent, kan jo ikke ta gleden på forskudd, men hva om jeg får den? Hva sier jeg i den 1. samtalen? Sier jeg ingenting, og venter til jeg får kontrakten? (Dette er jo tryggest for meg, men er redd dette virker illojalt mot min nye arbeidsplass..) Eller sier jeg det som det er og tar utgangspunkt i at de ikke har lov til å ikke ansette meg fordi jeg har blitt gravid? Ikke lett... Må nevnes at det event vil være oppstart i begynnelsen av desember, og da vil jeg straks gå ut i permisjon! Hvis jeg får jobben, vil jeg ikke kunne jobbe der før om ca 1 1/2 år!!! Uff, har så lyst på jobben, men blir jo et dilemma både for de og meg.. Er en stor arbeidsplass, og de vil jo lett kunne få tak i en vikar for meg event da bunken med søkere ennå er fersk... Noen som har noen gode råd? Grubler meg omtrent i hjel her:)

Fortsetter under...

Du sier ingenting før minimum etter at kontrakten er skrevet under. Selv om de ikke kan gå forbi deg på grunn av graviditet, så skjer det dessverre noen ganger. Så mitt råd til deg er ikke si noe før du har jobbet i kanskje en måned eller to hvis du har mulighet til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...