Gå til innhold

Skal man ikke bruke malt hvis baby får MM??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et vennepar som har en gutt på 9 uker som sliter veldig med å bæsje. Jeg har foreslått at de kan prøve malt, men de har hørt at man ikke skal bruke malt til mm-ernærte barn.

Stemmer dette? kan det være farlig for gutten om de prøver??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel heller det at det ikke er nødvendig til mm-barn siden de ikke får forstoppelse av mm. men farlig tviler jeg sterkt på at det er ;) har de prøvd en q-tips med olje? det funka her! stakk den ikke helt oppi altså,hehe.

Skrevet

Vet de at det er helt normalt at morsmelk ernærte barn kan gå opptil 14 dager uten å bæsje, uten at det er noe unormalt? Jeg stussa veldig når det gikk 8 dager i mellom og begynnte å ringe rundt for å få hjelp. De har ikke problemer selv om de kan ha maaange dager uten, men det er dersombarnet fullammes da.

Jeg fikk også vite at mot luft i magen, kan malt gjøre ting værre, og mm barn ikke trenger malt. Om det går virkelig lenge mellom hver gang han bæsjer, så ville jeg heller rådet de til å søke hjelp av noen som har peil, for da hadde jeg blitt bekymra :)

Skrevet

jeg fikk beskjed av helsesøster om å bruke malt, og gjorde det lenge, han var fullammet til han var over et halvt år, og hadde ofte treg mage... han ville ikke ha det hvis jeg blanda med vann, men pumpet ut litt mm og blanda i en skje med malt, da fikk jeg det i ham, og det virket ganske fort:)

Skrevet

altså, det er bare hvis barnet har vondt i magen det er nødvendig å bruke malt eller annet... det er jo ikke noe problem om det er mange dager mellom avføringene men barnet fremdeles har det helt fint...

Skrevet

De vet det er normalt at det kan gå opp til 14 dager. Problemet er at han har så vondt i magen sin..

Skrevet

Kan være noe hun spiser? Her måtte vi kutte ut det ene og det andre for at ikke lillegutt skulle få vondt i magen, så ble det bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...