Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hadde total ruptur. Hvor lang tid tok det før dere ble bra igjen? Når klarte dere å ha sex igjen. Det er 5 mnd siden fødsel og jeg er ikke bra ennå. Skal inn på sykehuset om 2 uker for å sjekke hvorfor jeg ikke er blitt bra igjen. Vi klarer heller ikke å ha sex ennå. Derfor er jeg nysgjerring på om andre har noen erfaringer fra dette.

Lurer også på om det er noen som har født igjen og hvordan det gikk andre gangen. Er ikke redd for å føde igjen, men litt redd for at det samme skal skje en gang til.

Takk for svar

L

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart 8 måneder og er fortsatt vondt de få gangene jeg har prøvd å ha sex. Alt annet fungerer som det skal.. Prøvde å kontakte sykehuset for å få undersøkelse med det ville de ikke.... (jobber nå opp mot til å komme meg til gynekolog IGJEN) Har snakka med gynekolog om det og han mente at det er mye mindre sjans for at man revner andre gangen, så det er egentlig ikke noe å tenke på sa han..:)

Lykke til :)

Skrevet

Over 1 år siden fødsel , og nå, endelig, føler jeg meg som før igjen! Ikke vondt ved samleie, endelig ;-)

Men jeg får ikke føde vaginalt flere ganger, så her blir det keisersnitt ved eventuell ny graviditet...

Skrevet

Litt personlig, men hadde dere smerter ved avføring etter fødsel? Hvor lenge varte det isåfall?

L

Skrevet

Noe så sinnsykt også da.. Tror det gikk over en måned før jeg kunne drite uten å ha med meg noe å bite og klemme på for å unngå å hyle. (hvorfor i =%/%#/( sier de ikke fra på sykehuset at man trenger laktulose fra første dag når man har revna??) Men som sagt alt fungerer som det skal og jeg har fått igjen kontrollen hvertfall:)

Skrevet

Hei..

Fikk total ruptur ved fødselen for 10 mnd siden. ventet

6mnd før jeg våget å prøve å ha sex. Var veldig nervøs, men det gikk heilt fint..men brukte glidemiddel..

Det var vondt å gå på do ein god stund etter, viktig å ta laktoluse...

Skrevet

Jeg hadde ruptur av grad 3b, dvs subtotal ruptur. Det tok ikke lang tid før jeg var bra igjen, sårene grodde fint. Ingen smerter ved dobesøk, utrolig nok. Vi hadde vel sex første gang etter 6 uker, litt ubehagelig, men kom seg fort i ukene etter det.

Lykke til, bra du får oppfølging!

Skrevet

Dere som har hatt total ruptur! Jeg fikk klar beskjed av lege på Rikshospitalet at man skulle ha ekstra ultralyd ved neste grav. for å sjekke hvor stor babyen er slik at man ikke risikerer ruptur igjen! Babyen min var ikke stor, men ruptur ble det likevel. Han sa også at jeg selv kunne velge om jeg ville ha keisersnitt ved neste fødsel.

Jeg var heldig som hadde en superflink lege til å sy. Det synes nesten ikke at jeg har hatt en ruptur, og jeg har hatt lite problemer etterpå:o)

Skrevet

Jeg fikk Total Ruptur ved første fødsel. Jeg fikk et lite barn, men med pressrier i 1.5t revnet jeg mye. Da jeg ventet barn igjen søkte jeg straks om keisersnitt - noe som ikke er en selvfølge å få. Alle større sykehus fikk i 2006-2007 opplæring i hvordan unngå slike skader. I Finland ser man lite til total ruptur og det er finske jordmødre som har undervist norske jordmødre.

Jeg fikk tilbud om å få starte fødselen under overvåking -noe jeg takket nei til. Jeg fikk ikke ekstra ul for å sjekke om barnet var stort. Uansett så hadde ikke en ul vært til hjelp ettersom et lite barn kan gjøre samme skade. Jeg hadde keisersnittsamtale hvor jeg ble fortalt at det ikke var sikkert det samme ville skje igjen. Dette svaret var ikke godt nok for meg, så jeg krevde keisersnitt. Da jeg hadde fått keiseren min så vi at dette barnet var mye større enn storebroren, selv om storebroren gikk over termin og dette barnet ble tatt før termin. Så om jeg velger å få enda et barn står det nå i alle papirer at keisersnitt skal tas.

Skrevet

hadde vondt i 9mnd, og det gikk 9 mnd før jeg hadde sex med første. revna ikke med nr 2, så hadde sex etter 3 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...