Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Lille gullet ble ett år i mars i år.Vi prater om å prøve på ett barn til så det evt blir født i april/mai neste år.Men er litt i tvil om å vente et år til før vi prøver..Noen som har noe å si for /mot.Vente eller ikke...
Gøril (210406) Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Beste er å prøve når dere begge er klare for det uansett om dere prøver i dag, venter en måned eller et år. Er du i tvil, så er du kanskje ikke klar for å gå gravid enda.. Du og ingen andre vet om du er klar for enda et barn Ønsker dere lykke til med prøvingen ..
Sjokoholikern Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Jeg for min del er superklar for å få et barn til! Gutten min ble ett år i februar i år, og hadde jeg hatt en skikkelig jobb nå hadde jeg sikkert slutta på pillen i disse dager. Grunnen til at jeg venter er at jeg vil ha bedre grunnlag for permisjonspengene mine, og går tilbake i jobb til høsten når gullungen skal i barnehage. Og når jeg da har jobbet litt kan jeg slutte på pillen =) Grunnen til at jeg vil ha et barn til nå er: -At jeg ikke vil ha for stort mellomrom mellom de små, at de får likt utbytte av en tur til legoland og lignende. -At de kommer bedre overens både som små og som voksne unger (av egen erfaring. Storebroren min som er 2 år eldre kommer mye bedre overens med meg enn lillebror som er fem år yngre, og har alltid gjort det) Men alt med forbehold, unger sloss uansett! Men vi husker best det positive ;o) -At vi foreldre blir ferdig med bleiestadiet og småunger på et tidlig stadie, i forhold til om vi skulle ventet et par år til før vi fikk et barn til. Så kan vi endelig gå ut å feste igjen som 40åringer, ikke vente til vi blir 50 =)=) hehehe, neida, ikke heeeelt det jeg mente, men du skjønner hva jeg mener ;o) -Jeg liker å være en ung mor, kroppen er mer elastisk når jeg er ung og vil ikke bli så "merket" av et svangerskap som jeg kanskje hadde blitt noen år senere. Vet ikke helt om det er fakta, men jeg tror det iallefall. -Og vi skal gifte oss. av praktiske grunner vil jeg bli ferdig med graviditet og fullamming til da, og vil også spare opp litt penger til bryllupet, men vil ikke utsette det for lenge heller. Har tenkt masse på dette tema selv seru ;o)
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Vår gutt ble også ett år i mars, og vi har akkurat funnet ut at vi skal ha en liten i slutten av januar. Ble såååå overrasket, og kjempegla. Tror nok vi får det travelt til tider (har ei som blir 7 i september også), men mest moro.. De to minste vil jo få stor glede av hverandre etterhvert også
Tredjemann på vei :D Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Hmm... Det går jo egentlig ikke an for oss andre å si om dere er klare for å få en til da, men jeg synes det høres fint ut med 2 års aldersforskjell mellom nr.1 og nr.2 jeg! Hadde jeg kunnet velge selv, ville jeg nok prøvd igjen allerede nå, men for oss så må det klaffe med studier og sånt. Begynner forhåpentligvis å studere nå til høsten så den foreløpige planen vår er å prøve igjen i oktober/november i år slik at jeg får fullført det første året og babyen kommer i sommerferien. Håper bare det går like lett å bli gravid neste gang som det var første gang, for til høsten bør vi få det til på maks 2 forsøk.... Min personlige mening er at det beste er en aldersforskjell på 2-3 år mellom hvert barn, da særlig de to første slik at den første ikke blir alene så lenge. Vi vil ha nr.2 etter mitt første studieår og så vente igjen til endt utdanning:)
Sjonkel Rolf Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Jeg synes personlig det er en fordel å få ungene litt tett. Her begynte vi å prøve igjen når førstemann var ett år, så det er 21 mnd mellom eldste og lilletulla. Det går kjempefint, regnet med det kom til å være veldig stress og travelt på begynnelsen, men det går egentlig veldig greit. Allerede nå når tulla er 3 mnd, begynner hun å vise skikkelig interresse for storebror, så tror nok absolutt at de kan få mye moro sammen. Selv om de selvfølgelig vil krangle så busta fyker også innimellom. Men jo kortere avstand det er mellom dem, jo fortere vil de jo kunne begynne å få ordentlig glede av hverandre. Men dere må jo nesten finne ut om dere er klare for det eller ikke selv. Men jeg tror egentlig aldri man kan bli helt "klar" for det før man har tatt den endelige bestemmelsen om man skal begynne å prøve igjen eller ikke. Jeg synes i alle fall den tanken om å skulle "bestemme" seg for å lage et barn er så fantastisk at det aldri går ordentlig opp for meg før vi faktisk er gravide.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 He he. Jeg har også en ett-åring i huset, og har akkurat funnet ut at det er en til på vei i januar :-) Er kjempeglad for det. Har alltid hatt lyst på to tette og føler meg helt klar for det. Kulemagen: vi sees kanskje på bim januar? :-) (signerer med anonym foreløpig jeg, vil ikke at de jeg kjenner her inne skal vite at det er en på vei)
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Ser de fleste ønsker relativt tette barn, så da svarer jeg også - som IKKE vil ha to tette - så får du litt forskjellige svar ) Jeg henger meg dog på flere her: Det er bare dere to som kan bestemme dere for når det passer med flere barn. Ikke la noen fortelle dere når dere er klare, men å se hva andre tenker om saken her inne kan kanskje gi dere noen argumenter for det ene eller andre som dere ikke hadde tenkt på? Enten i den ene eller andre retiningen. Vi velger å vente i hvertfall to år til før vi kanskje begynner å prøve. Når snuppa er godt og vel 3 år lurer vi på om vi skal begynne. Vi ønsker oss 4-6 år i mellom våre foreløpig planlagte to. Dette fordi vi rett og slett ikke har lyst på to som er relativt like i alder - vi ønsker at vår eldste skal få vokse seg litt større slik at hun ikke blir å konkurrere om den samme typen oppmerksomhet fra oss foreldre. Når hun er større og klarer mer - og kanskje også oppriktig syns det er stas å bli storesøster, tror vi det vil være enklere å gi den lille nye sin del oppmerksomhet. Når de er så små er de jo veldig avhengige, og det syns vi de skal få lov til å være. Hver av dem skal få være små og avhengige "alene", om du skjønner meg...? Kan hende jeg maler det rosenrødt, men det får så være ;o) Vi venter i hvertfall en god stund enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå