Gå til innhold

Hvorfor skal man absolutt sammenligne sine babyer med andres, hvor gamle de var de gjør ditt og datt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje det bare jeg som er litt hårsår. snuppa mi ble født 1 mnd før tiden, i tillegg la hun ikke noe på seg den siste mnd før hun ble født. så hs sier at hun utviklingsmessig er omtrent 2 mnd forsinket. Jeg hadde svangerskapsforgiftning.

Jeg blir lei meg når de ser andres babyer klarer å sitte, og krabbe og gjør mye og min er ikke i nærheten av det engang. Jeg prøver jo å tenke at hun er frisk og rask og er en jente med futt i. Hun er jo bare litt motorisk forsinket................. men men men.

Jeg skjønner jo på en måte at mødrene med barn som klarer å gjøre ting tidlig, er jo så stolte av de små og gjerne vil dele sin glede med andre og samtidig trenger en bekreftelse på at de er tidlig ute, i.f.t andres unger....

Jeg blir bare litt lei meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at du blir litt lei deg ,men samtidig så må jo du kunne forstå at et forum som dette,så er det kjempekjekt å sitte å fortelle om babyen sin,det er jo derfor dette forumet er.

Synes du skal være stolt av den lille jenta di, uansett hva hun kan og ikke kan og de som er født for tidlig henger jo gjerne litt etter,men det betyr jo ikke at ditt barn er mindre verdt,eller ikke så god som alle andre.

Skrevet

Forstår ut i fra nicket ditt at hun ble født 6.12? Det er vel ikke mange babyer på 5 måneder som klarer å sitte og krabbe vel!

Skrevet

Selv ikke Embla som virkelig ER tidlig ute kunne hverken sitte eller krabbe når hun var 5 mnd!

Og det er mange babyer på 8 mnd som heller ikke krabber (vet ikke med sittinga, men sikkert det også)

Noen barn er ikke tidlig motoriske, noen er feks tidlig ute verbalt eller på andre ting. Men la meg minne om at selv om kanskje forskjellen er på mange måneder påhva de klarer, så merker man ikke det når de er feks i skolealder. Merket du forskjell på deg selv og de som er flere mnd eldre enn deg og kanskje var tidlig ute som babyer?

Nei, ingenting å bekymre seg for, det kommer når det kommer.

Skrevet

Noen begynner tidlig. EGentlig var det bare eksempler på hva andre sammenligner.

Skrevet

Åja, ja oki da:p

Skummelt å høre om vesla di, jammen godt det gikk bra!

Er hun i praksis ca 5 mnd da?

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Selfølgelig blir folk glade for at barna sine lærer nye ting, men syns det blir litt feil og "skryte" av det eller ta æren for det. Dette er jo noe alle barn finner ut av, og at den ene gjør det litt raskere en den andre har vell egentlig ingen betydning.

Jeg har ei jente på 8mnd, hun kan ikke krype, og det ser egentlig ikke ut som hun har tenkt og gjøre det ennå heller. Hun kan ikke sitte, selv om hun prøver og sette seg opp. Hun er ikke så veldig glad i og spise og hun er liten av vekst.

MEN hun er kjmpeblid hele tiden, lett og ha med og gjøre, masse humor og er flink til og underholde seg selv, og jeg elsker henne over alt på jorden og jeg er aldi lei meg over at hun er litt lat av seg:) Det er overhode ikke viktig for meg at hun gjør ting så tidlig som mulig. Hun finner nok ut av det ettervert:) Og det gjør nok din baby også i sitt eget tempo:)

Skrevet

mentalt er hun nok 5 mnd. helt tydelig. sta liten snuppelure. tar ikke lang tid før sutringen går over i sinna gråt. ordentlig vræl. men hun er søt

motorisk er hun sent, klarte ikke løfte hodet fnår hun lå på magen, før de siste ukene. hodet hang igjen lenge, lå under sånn babygym dings, men gjorde ikke tegn til å leke med den, før nå. Vet faktisk ikke hvordandet er med de andre, men hun griper ikke etter ting, når du rekker det til henne. Hun pludrer lite, mmmmmmmmmeeeeeeeeennnnn

hun smiler sin søteste smil, når jeg roper Aaaaannyaaaa. Så hun skjønner jo at mamma snakker til henne.

Skrevet

Kanskje babygymmen var kjedelig:p Hehe... Det kan jo være det foregikk helt andre ting oppe i hodet hennes... (matematiske formler, evolusjonsteorier osv, man vet aldri!)

Det er så moro når de skjønner at "oi, det er meg jo, nå må jeg smile til mamma" Digget det når Embla endelig skjønte det. Og de tannløse glisene kan smelte Nordpolen, det er jeg sikker på!

Kult navn forresten:)

Skrevet

IKKE misforstå

Jeg er overhodet ikke lei meg for at hun er litt sein fra hennes side. Vi koser oss som bare det, og hun smiler sin søteste smil, bare hun får øye på meg.

MEN

det er andre som gjør meg lei meg, noe av det fra selve forumet ( skjønner egentlig ikke hvorfor jeg leser de innlegga ) men har også fått kommentar fra andre sånn privat.

Det virker som om folk ikke skjønner at ungen er litt sein, også fordi hun er fortidlig født. og sammenligner med andre unger født etter henne.

Får bare lyst til å be dem klappe igjen. men liker ikke si sånt til folk, og resultatet blir jo at jeg blir lei meg sånn

Skrevet

Hehe tillab

TAkk for alt jenter, føler meg bedre allerede, det var jo kanskje noen trøstens ord jeg trengte.

Takker også fysioterapeuten hennes, veldig. Ved å gjøre noen av trening øvelsene hennes, så er hun blitt veldig flink til.

Favorittsiden forsvant, ryggen blitt sterkere, nakken blitt sterkere. Vi får oppfølling til huun nærmer seg 1 år.

Skrevet

Nå må du huske på at det er som regel de som har babyer som er tidlig ute, som svarer på slike tråder. I tillegg er det vel en liten tendens til å overdrive! Mannen min må ofte minne meg på at det ikke var helt det Nikolai gjorde når jeg i min iver skal gjenfortelle en ting:)

Vi mødre vil jo gjerne skryte litt, og det er trist at noen føler at deres babyer henger litt etter. Men det er ikke alle babyer som reagerer på navnene deres så tidlig! Nå sitter det kanskje andre mødre med desemberbebiser som tenker at deres henger litt etter for de reagerer ikke på navnet sitt...

Skrevet

Finnes alltid idioter, på alle felt i livet. Og ubetenksomme sjeler...

Det er da man skrur på noe kjeeeempeflott vi er utstyrt med; (to valg til og med)

1. selektiv hørsel

eller

2. gjennomtenkte svar!

Så er det i boks og mest sannsynlig aldri et problem fra samme vedkommende igjen:p *gliiis*

Deilig at dere får oppfølging så lenge da! Veldig ålreit å snike til seg noen tips for utvikling videre også de siste partre gangene du er der, jeg gjør alltid det. (litt gratis liksom:p haha)

Skrevet

Jeg vet ikke om det var meg du svarte til, men jeg mente ikke at du var lei deg for at hun var litt sen. Jeg tror absolutt ikke du er lei deg. Ville bare si at det finnes mange av oss med bedagelige barn og de som komenterer det eller tror at det er noe galt med barnet eller oppdragelsen og gjøre kan klappe igjenn:)

Min jente ble foresten satt i gang i uke 38 pga at hun sluttet og vokse i magen.

Skrevet

Jeg leser disse trådene med blandete følelser vanligvis, men vil heller ha trådene her inne enn å ikke ha dem...mi er også motorisk forsinka derfor liker jeg å være oppdatert hva som er normalt for hennes aldersgruppe til enhver tid..mi er snart 8 mnd og kan ennå ikke ligge på magen, hun klarer holde hodet oppe kanskje to min i mageleie så begynner hun å hylskrike og hodet dunker i gulvet ...mi er motorisk forsinket pga kiss...

Hadde mi vært forsinket pga av latskap hadde jeg nok heller slappet av, har også fått masse råd og kommentarer over at hun ikke vil ligge på magen, får ofte de samme rådene om og om igjen...men har lært å si fra til folk, det må du også gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...