Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei...

Har jeg forstått det riktig at du har prøvd kort versjonen....?

Altså uten spray....

Kunne du fortelle litt om dette? Hvordan gangen er i det?

Hvor har du gjort dette...

Hva med resultater?

Hørte Medicus drev med kort versjon...

Fint om andre som har vært borti dette kan dele meninger også..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9341219-storkfr%C3%B8ken-69/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jehn :o)

I og med at jeg er alene, gjør jeg det i Danmark på en klinikk som heter Nordica. Dr. Lindenberg som driver klinikken er en fremtredende forsker på området. Han var og med da det første prøverørbarnet ble til i Danmark. Nordica mener at lang behandling er litt gammeldags.

Det er ikke store variasjoner i resultatene, tror jeg, men den korte behandlingen er mye mere skånsom.

Jeg begynte å stikke på dag 3. En kan og begynne på dag 2, men jeg ville gjerne ta en FSH blodprøve på dag 3.

Jeg går på Gonal-f 225 ie. Dette beregner de ut fra alderen tror jeg.

På dag 6 var jeg på UL. Jeg hadde da flere små follikler i begge eggstokkene. den største var 13 mm. Jeg fikk beskjed om å begynne med Orgalutran samme dag og fortsette med Gonal-f. Orgalutranen forhindrer eggløsing.

Jeg var på ny UL på dag 8. Folliklene hadde da vokst 4 mm i snitt.

Dag 10 var det enda en UL. Største follikel var da 19 mm.

Jeg fikk da beskjed om å fortsette med sprøytene en dag til.

For min del vil det si at jeg nettop har tatt de ssite sprøytene. Nå sitter jeg og ser på klokken og venter på at den skal bli 22.00. Da er det nemlig tid for eggløsningssprøyte.

Egguttaktet er 36 timer etter det, altså 10.00 mandag morgen.

Alt har gått veldig bra. Har hatt endel vondt i mage og rygg siden onsdag kveld. Ble sykmeldt på fredag. Det var utrolig godt.

Har nå mest kvalmebølger, men det tåler jeg. Det er jo snart over.....kanskje....jeg kan jo gå inn i en mye lengre kvalmebølge :o)

Var det dette du lurte på? Bare spør om det er noe.

Hei igjen!

Jeg vet dessverre ikke mye om om resultatene. Tror de er omtrent de samme.

Dette er mitt første IVF-forsøk. Har blitt inseminert 6 ganger. Ble gravid på første forsøk, men mistet.

Rugeråd er jeg nok ganske dårlig på. Nyte livet tror jeg er det viktigste. Skikkelig klisje, men ganske sant likevel :o)

Hvor er du i løypa?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...