Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Jeg skal på ferie i sep/okt.til sørøst asia, jentungen blir da 10-11 mnd. Jeg tar med sportstrille / reisetrille med nedover, den legger seg nesten helt ned, slik at hun slipper å "sitte" og belaste ryggen veldig. Mn så var det spørsmål om lamme skinn, den skal jo v'ære bra både i varme og kulde som de reklamerer med. Men kan den brukes i ekstrem varme, altså opp mot 30-35 grader.Vil jo ikke at hun skal bli ekstremt varm eller klam når hun ligger i vognen. Hva er deres erfaring.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 dytter. Ingen med erfaring ???
LisaColli Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 jeg tror ikke det er nødvendig nei. tror det blir for varmt jeg. tuppa mi er nesten litt for varm noen dager her hjemme etter å ha ligget på det i vogna. var nettopp på kreta, og der var det ikke så varmt heller, men skinnet tok jeg ikke med
Gjest mphs Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 Hadde ikke tatt med skinnet. Klipp heller til ett håndkle og klipp hull til selene, Dette gjør at de ikke blir så klamme og holder vognen renere. Ta gjerne med to stk. og vask etter behov. Dette har fungert veldig bra når vi har vært i varmere strøk.
Florida Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Hei! Vi bor i Danmark, og har hatt en periode med veldig varmt vær (ihvertfall i forhold til det en nordmann er vant til i april/mai) - vi fikk beskjed om at lammeskinet kunne vi bruke uansett hvor varmt det blir. MEN... lillemann blir utrolig svett av å ligge på det. Selv om han bare hadde body på seg, og en dyne over - virket det som han kokte over. Dette i 22-23 varmegrader. Derfor fjerner jeg skinnet når det er over 18 grader og vindstille. Det hjelper veldig. Så kan ikke si at jeg er med på den teorien om at det er bra i varme,,,,
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Vi har nettopp vært på ferie, siste uka var det rundt 30 grader. Og vi hadde meget god nytte av lammeskinnet!! Magnus var aldri klam etter å ha sittet/ligget på det. Brukte det både i seng og vogn. Vil absolutt anbefale å ta det med! Men det er viktig at lammeskinnet er rett behandlet (aner ikke hva som er rett, men ikke alle som selges er det), hvis ikke blir det bare varmt og klamt! Vi kjøpte vårt på Jysk, og det fungerte glimrende! Vil og anbefale en solhatt som også gir skygge i nakken og korterma ullbodyer (brukte som nattdrakt)
Mersa og gutta <3 Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Er jeg som svarer, mener ikke å være anonym!
*1D* Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Jeg må bare svare her:) Hvis man bruker lammeskinn når det er varmt skal man IKKE dekke til ungen med masse dyner, klær eller annet "tull". Skinnet klarer ikke å regulere en dyne som er laget av syntetisk materiale. Er det varmt trenger ikke ungene dyne uansett, de trenger jo knapt klær. Et tynt ullteppe kan man bruke over hvis man er redd trekk eller lignende. Lammeskinn bruker man under ungen, ullbody på ungen og et tynt ullteppe over ungen. Da slipper man klamme unger som er våte, varme og sutrete:) Og ja man kan ha på ungen ullbody i 30 varmegrader! Men man har ikke på noe annet da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå