ScaryMama Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Jeg ser at 12 mnd. glassene har salt i maten, er det da de kan begynne å spise litt salt?
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Nja,de skal jo helst være over året-men alt med måte=)litt salt skader nok ikke,men ikke begynn å fore poden på potetegull f.eks. hehe;)pepper er supert=)
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Litt salt er ikke så ille, men man skal vente med tilsatt salt til ca 11 mnd og da ikke overstige 3,5 gram per dag (tror det er 3,5) Det står utførlig på Nestle sine sider...
somm@r Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 En bør begrense saltbruken til små barn så lenge en kan. ! år er vel den kritiske grensen. Det var faktisk en bestemor i England som tok livet av barnebarnet sitt med salt. Hun var sint på datteren og saltet middagene til barnet som senere døde. Etter at vi fikk bran, har vi kuttet ned på bruken her i huset, det er jo sunt for alle det.
ScaryMama Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2007 Jeg er helt enig at man skal begrense saltbruket, men som regel så blir det noe salt i middagene jeg lager til meg selv og mannen. Derfor lurte jeg bare på når det var ok at Nikolai fikk samme middag som oss, men det blir vel ikke med det første:)
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Det er litt salt i småfolk sine 6 mndrglass også. (sikkert bare snakk om få korn da) du kan jo ta av litt av maten før du salter? Kommer sikkert veldig an på hva du lager da:) Prøver å gi gutten vår samme middag som oss de fleste dager, men det blir ofte til at man gir et glass for enkelhetens skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå