meg og min lillle sønn Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 hver så snill... noen gode tips og råd?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Helt enig potetmel er sikkelig bra. Det beste man kan bruke spør du meg...
♥Cherrypie♥ Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 jenta mi blekjemperød og fikk sår hud av pampers, bytta til libero å huden hennes er nå som den var den dagen hun ble født! kan være han bare reagerer på lotionen i bleia..om du allerede bruker libero ville jg byttet til ett annet merke!kan være stoffet i bleiene osv.. åsså hjalp d oss veldig at vi bare skylte rompa i vasken..ingen kluter såpe etc..
Maisie Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Går det ikke an å bruke litt morsmelk på det også???? Å ikke bruke såpe og andre stoffer på, kan nok være lurt. Prøvd sinksalve/talkum/potetmel?
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Inotyol er genialt, krystallfiolett, zink blandet med vaselin, potetmel, talkum, +++ Vi har ved veldig sårhet hatt krystallfioeltt underst og salve utenpå, fungerer godt også ved åpne sår. Er det skikkelig "krise" så prøv hydrokortison...
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Luft rumpa så mye som mulig.. Mina fikk grusomme utslett etter 14 dager med diare.. Ble åpne sår:( Legg et tisselaken med håndkle over under rumpa.. Jeg la MIna ligge sånn i lekegrinda..
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Luft rumpa så mye som mulig å smør på inotynol,det er en vidunder salve,hjalp gutten min da han fikk kjøtt sår av en våtserviett :0(
♥Prinzessin♥ Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 Luft gjør underverker ja! En gang var jenta mi veldig sår. Hun skrek ikke og reagerte ikke da jeg var borti henne, så det så kanskje verre ut enn det var. Men jeg lot henne ligge uten bleie et par-tre ganger om dagen, og hun var mye mindre sår allerede neste dag. Et par dager senere kunne jeg ikke se hun hadde hadde vært sår. :-) Smurte henne med zinksalve også.
SpongeBob Skrevet 19. mai 2007 #10 Skrevet 19. mai 2007 Min elskede sønn fikk en skikkelig antibiotikakur som rimelig nyfødt, og var veldig plaget av bleieutslett som det gikk sopp i den første tiden etterpå - hvis baby har veldig gjenstridig bleieutslett ville jeg fått lege eller helsesøster til å se på det, om det er gått sopp i det. I såfall hjelper Canesten kjempegodt og kjapt - etter fire dager var det helt borte. Ellers anbefaler jeg Liberobleier, som en over her sier, men uansett kan det lønne seg å prøve et annet bleiemerke. Noe som også har hjulpet på mine har vært å unngå vann mens det er på det såreste, og heller rengjøre med olje på bomullspads til det er bedre igjen. Og masse bleiefri lufting!
GuttemammaX3 Skrevet 19. mai 2007 #11 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har brukt aloe vera gele og latt det tørke uten bleie på flere ganger om dagen, da gikk bleieutslettet tilbake veldig fort. Nå har jeg brukt aloe vera forebyggende i hvert fall 1-2 ganger i døgnet ved bleieskift, og de siste mnd har han ikke blitt sår i det hele tatt...
2gullunger Skrevet 19. mai 2007 #12 Skrevet 19. mai 2007 obs obs! Aloe Vera kan svi hvis det er åpne sår!
Harald Ripultfør Skrevet 19. mai 2007 #13 Skrevet 19. mai 2007 krystallfiolett var det eneste som hjalp når jenta mi var SKIKKELIG sår! Jeg vil virkelig anbefale deg det. Når det blir bedre, syns jeg inotyol er fin. Men den hjalp ikke når utslettet var på det verste.
meg og min lillle sønn Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. mai 2007 Takk. Apoteket var stengt når jeg kom dit i går, men er oppe fra 3 til 6 i dag tror jeg. Kjøper krystallfiolett (?) og inotyol salve jeg da. Bruker pampers, men er det salve i alle pampers bleiene? Synes ikke det står noe på den pakka jeg har nå. Bruker forresten sink nå, men har liksom ikke blitt bedre, bare blitt verre og verre de siste dagene/uka.
lisje marthemora Skrevet 20. mai 2007 #15 Skrevet 20. mai 2007 jeg bruker aselli sårsalve ,den virker bra her.
mammae:-) Skrevet 20. mai 2007 #16 Skrevet 20. mai 2007 Krystellfiolett har virka kjempebra dei få gangene jenta har vert sår.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #17 Skrevet 20. mai 2007 kjøp Inotyol på apoteket. Den er suveren.
så var vi 4 Skrevet 20. mai 2007 #18 Skrevet 20. mai 2007 Martin hadde nettopp kjempe utslett etter våtservietter. Hoven og kokrød og kjempe vondt. Prøvde både zinksalve, inotyol og potetmel, men det eneste som fungerte var aloe vera gel. Gikk bort nesten med en gang, i tillegg kjølte det ned området.
shayan_jente_04.04. Skrevet 20. mai 2007 #20 Skrevet 20. mai 2007 silulen sink salve fra apoteket hjelper veldig! Frøkna her og ble ille rød nedentlil, prøvde potetmel osv, men ingenting som hjalp, men den silulen salva derimot gjorde susen! Jeg pleier å smøre henn avogtil med canesten oxo, fikk beskjed om at dersom barnet har trøske i munn så kan det gå ned i tarmsystemet og gjøre utbrud i underlivet.....
Kusinen Skrevet 20. mai 2007 #21 Skrevet 20. mai 2007 Noe vi har gjort er: mye lufting, ingen bruk av vann kun rensing av det røde området med kompress med olje på, og deretter smøring med zinksalv. Da har vi merket veldig rask bedring. Lykke til!
sjokolademams Skrevet 20. mai 2007 #22 Skrevet 20. mai 2007 Inotyl fås kjøpt på apoteket. Den er ganske seig å smøre på, men veldig god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå