mathilde Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Hei, har en gutt på 6 uker som fullammes. Lurte på om noen kan fortelle hvilke ammeintervaller dere har? Jeg har relativt hyppig amming syntes jeg (- og har nok melk). 2-nattamminger mellom 24 og 0600, etterfulgt av hyppig amming om morgenen. Er en litt større pause midt på dagen hvis vi går tur, ellers henger han mye i puppen... Tror jeg må begynne å få litt mere ordning på spisingen, for nå blir det mye "halvspiste" bryst og tidvis tette melkeganger. Så hadde vært fint å høre hvilken rytme dere evt. har kommet inn i?
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Høres ut som snuppa mi når hun var 6uker... spiste OFTE og spiser vel enda ofte, he-he (er 7mnd. nå) Kan vel hende at om du har trege melkeganger så må han jobbe litt hardt for å få ut melken og derfor spiser ofte?? (samle litt krefter i mellom, he-he) Kanskje lecitin som du får kjøpt på helsekosten kan hjelpe? Hvis melken flyter bedre får han kanskje spist seg ordentlig mett og kan vente lenger til neste måltid? Men de har jo ofte økedøgn osv og, så en ordentlig rytme kan vel ta lang tid, følte i hvert fall selv at ved 3-4mnd. alder så jeg en rød tråd i det hele Lykke til!!!!
Hoppetussa Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Man anbefaler jo selvregulering når det gjelder amming, så det er kanskje greit å la han styre selv, men fint at du er klar over at puppen bør bli tømt til tider! Når det gjelder å forebygge tette melkeganger, kan du bruke Lecitin-kapsler kjøpt på helsekost. Hold puppene varme, gjerne med ullinnlegg(kan også brukes om sommeren, det viktigste om sommeren er å unngå trekk). Unngå klær som presser på puppene, pass på at bhen er behagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå