Gå til innhold

Ammer morgen og kveld. Hvordan gjøre det hvis andre skal passe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 13 mnd får pupp morgen og kveld (rett før hun legges og rett før hun står opp). Tidligere ga jeg henne flaske hver 3. dag for at hun skulle ta flaske hvis andre skulle passe henne. Det har jeg ikke gjort nå på flere mnd. Hvis hun skal passes av andre nå- hvordan bør vi gjøre det da i forhold til melk? Satse på at hun tar flaske før leggetid og før hun står opp eller gi på tutekopp til maten eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var pga sånne problemstillinger jeg slutta å amme. Først slutta jeg på kvelden, så jeg slapp å føle meg bundet. Kanskje du kan trappe ned, bare gi om morgenen? Antistoffene konsentrerer seg jo i melka.

Skrevet

Vi bare droppet å sende med flaske når andre skulle passe vårt barn da han var 14 mnd. Da ble han ammet om morgenen bare.

Han savnet det visst ikke i det hele tatt :)

Skrevet

Gutten min er nå 15mnd, men får pupp morgen og kveld han også.

Når gutten min overnatter hos farmora si får han enten en flaske med mme før han legges, eller så får han ingenting. Begge deler går fint. Han pleier å vare sint et par minutter siden mamma ikke var der med puppen som hun pleier, men han roer seg fort og ligger og leker før han sovner, som vanlig.

Morgenen etter får han ikke pupp om jeg har drukket om natta. Sover han hos farmor får han vann uansett. Gutten min er vant til å drikke fra kopp, tutekopp og tåteflaske siden han har drukket vann til maten i mange mnd.

Skrevet

Datteren min er akkurat blitt 1 år.. hun ammes også morgen og kveld (minst).. i går overnattet hun hos mormoren sin.. da fikk hun ikke noe melk.. fikk grøt og vann til kvelds og til frokost. Gikk helt fint det... hun tar forresten ikke flaske i det heletatt da..

det går helt fint sånn iallefall.. (eller dette var 2 gangen hun er på overnatting da..hehe) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...