Gå til innhold

hjelp..noen som kan litt om HCG??


stratosen_er mamma_

Anbefalte innlegg

jeg har vært igjennom en ma i januar...og er nå gravid igjen...lurer på om det er sånn at HCG stiger HELE svangerskapet eller om det er bare i begynnelsen?for jeg tenkte kanskje at jeg kunne ta bl.prøve med jevne mellomrom for å sjekke at ting er som det skal?har seff tenkt å be om tidlig UL også:)

men er ganske så sikker på at det går bra denne gangen...

skal bestille meg legetime snart...er 5+1 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å ta med enn 2 - 3 hcg-prøver. Etter det blir det evnt. oppfølging med UL når du er ca. 7 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stiger i 1.trimester, når vanligvis en topp rundt uke 10, så synker det igjen fra 11.-12. uke, og synker til et jevnt nivå i uke 24, det holder seg slik resten av svangerskapet.

Så man kan kanskje ta blodprøver på den måten du antyder, i alle fall før uke 8-10, etter det vil det ikke stige så fort lenger.

 

Jeg har nettopp bestilt legetime, blir når jeg er 9+0. Da får jeg ultralyd samtidig, gleder meg!! Føltes litt godt å bestille time, nesten som om man da virkelig bekrefter ovenfor seg selv at man er gravid:)

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,jeg fikk beskjed om at hcg lå på d høyeste mellom uke 8-12 når jag var igjennom dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt i uke 6, tidlig 7 og 8 . Var på respektive 48000, 72000 og over 100 000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...