Gå til innhold

Hva ville dere gjort?? (ang. alkohol og amming)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på fest med barselgruppa og babyen min våknet utpå natten(alle babyene sov der). Hun pleier aldri å våkne på natten så jeg hadde drukket en del. Jenta mi ville ikke roe seg, bare skreik og skreik og ville ikke ha flaske eller noe, bare pupp. Men så hadde jeg som sagt drukket ganske masse så jeg fikk hun som hadde drukket minst(bare 3 øl) til å amme dattera mi sånn at hun sovnet igjen. Hun sov til 09.30 på morgenen:)

Hva ville dere ha gjort? (Hun er 6 mnd.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt det valget du tok nei, men vi er alle forskjellige...

Skrevet

jeg ville ikke ha drukket noe, så enkelt er mitt svar. Har ikke vært ute enda og jenta mi er over 1 år.

Skrevet

Hvem har med seg barna på fest!?

Det er rett å slett uansvarlig!

Skrevet

Jeg vil ikke dømme HI her. Du tok et valg og det funket, tror ikke noen skade er skjedd. Jeg har hørt fra flere leger at det ikke er noe poeng å pumpe ut melk eller unngå å amme om man bare har tatt et glass eller to. Det er ikke skadelig for babyen. Det er forskjell på det alkoholnivået som du har i blodet og det som går i melka.

Men utifra at du nok hadde drukket mer enn det ; ) , så var det nok fornuftig å gjøre som du gjorde!

Skrevet

Herregud da olsis. Det kommer vel an på hvaslags fest det er vel.

De festene jeg er på går nå ganske rolig for seg. Men du har tydeligvis andre erfaringer ; )

Jeg har forresten aldri tatt min lille baby med på fest, bare så det er sagt, men føler ikke at jeg har rett å dømme andre som gjør det.

Og dette var jo en barselgruppefest. Ikke en sånn rølpefest som du liker!

Skrevet

Hm, det der har jeg og tenkt på.. for jeg har en venninne som nettopp har fått baby nå.

Vi har pratet en del om akkurat det å "låne vekk en pupp" hvis man er barnevakt eller ikke...

Vi har fortsatt ikke kommet til noen konklusjon der... :)

Men i tifellet du snakker om så synes jeg du gjorde rett.

Nurket måtte ha mat, og du følte selv at du selv hadde drukket for mye.. Noen andre kunne stille opp.. Å alt ordnet seg.

synes ikke det er noe galt i det i det hele tatt..

Men det er nå meg da.

Skrevet

Og hvordan vet du hvilke fester jeg liker??!! Å ikke snakk om å dømme andre..! Å uansett om du kaller det barselfest eller ikke så tar man ikke barna med på fest når man skal drikke "ganske masse" alkohol.

Da hadde jeg heller skaffet meg barnevakt, eller holdt meg til ett glass eller to..

Skrevet

Jeg synes også det var litt rart å ta med seg babyene sine på fest der den som hadde drukket minst hadde drukket 3 øl! Da ville jeg heller latt babyen være hjemme hos far, utstyrt med utpumpet morsmelk.

Jeg er ikke helt avholds mht alkohol nå mens jeg ammer, men begrenser meg til én øl eller ett lite glass vin. Særlig når jeg har ansvar for barna...

Synes ikke barn og festing hører sammen. Men det er nå bare min mening...

Skrevet

Jeg og søsteren min bruker amme ungene til hverandre stadig vekk vi. Har 2 tette barn vi da, så gjør det ganske greit med barnevakt osv:)

Skrevet

Meningen var jo at barna også skulle møtes da.. Og så la vi dem etterpå og begynte å drikke. De fleste av barna sover hele natten og de tar egentlig flaske så jeg ser ikke helt problemet med at de var der. Men så var det ei som var litt for full og tryna inn i døra til det rommet dattra mi sov så hun våknet og ble redd.....

Skrevet

Syns du tok det rette valget jeg, lot hun som ikke hadde drukket så mye amme barnet ditt.

Og at dere hadde med barna på fest, hvorfor ikke, regner med det ikke var en gjeng drita mødre..

Men, jeg vet ikke om jeg hadde gjort det samme, jeg hadde nok vært den som ammet jeg :)

Skrevet

Uff, får vondt inni meg når jeg leser om denne "festen". Høres direkte uansvarlig ut.

Skrevet

hehe - må le, den drita mora som datt.

Jeg får ikke vondt inni meg av å lese dette, regner med at de fleste var mindre påvirket... Vi må få leve etter vi har blitt mødre også, men kanskje litt mere moderat

Skrevet

uff dette hørtest ekkelt ut.hva om noe hadde skjedd i huset med de små. og når alle mødrene hadde drukket. tenker på brann og feks. akutt sykdom. det var nok uansvarlig.

Skrevet

Herregud, hva er dette for slags prippen gjeng?

Konkurranse om å være Årets Mor eller?

Synes det er så mye sukk og stønn her inne; "åhhh hvor uansvarlig dere er " bla bla...."det kunne begynt å brenne..." bla bla...

Den virkelige verden ser ikke ut som inne på Småtroll 0-1 år iallefall...!

Jeg kjenner en god del mennesker med barn og de aller fleste tar noen drinker mens det er barn i huset som sover...

Tror neppe denne barselfesten tok av på noen måter!!

Og du som lot en annen amme barnet ditt;

dritklokt, mye bedre enn at du selv ammet!

Skrevet

Du olsis, du olsis. Det er lov å ha litt humor da ; )

Ikke vær så sint!

Skrevet

Er så enig med deg oktobermamma!

Man må jo gå utifra at folk er ansvarlige istedenfor å henge de ut ved første mulighet!

Virker jo ikke som det var en fest der folk bare sloknet her og der liksom. Det går an å drikke og å være ansvarlig samtidig! : )

Ja til å leve litt!

Skrevet

spørsmålet her var ikke hva alle syns om at hyn tok seg noen øl etc,men hva dere hadde gjort i den situasjonen! kan dere ikke lese? gud forby å ha det litt hyggeli med barsel venninner osv! slutt å vær så strenge,herregud! er jo hennes valg!!! men jo..at så lenge du er sikker på den som skal amme ditt barn er heelt frisk uten sykdommer av alle slag er det jo kjempefint at den pers kan hjelpe i en sånn uventa situasjon.. å jo mindre den som ammer har drukket jo bedre!men man bør nok ikke drikke noenting mens man ammer,i tilfelle det skjer sånn som skjedde deg! men uansett så får barnet i seg lite av det så det har nok gått bra!

en ting til.. det finns fler typer fest..,virker som mange her inne tenker fyllekule med engang, å de sier "jeg har ikke drukket siden jeg ble gravid jeg" osv.. er kanskje ikke så rart når dem er vant med rølpefester!

Men en jentefest med vin osv rundt tt bord som går greit forseg er liksom ikke å karakterisere som å være uansvarlig som mor om man gjør det!

Men uansett jenter! prøv å ikke drikk eller røyk mens dere ammer! dt er d beste for babyen om vi holder oss til ammeperioden er over:-)

Skrevet

For meg så høres H innlegget ut som et tulleinnlegg,og for det andre ville jeg ALDRI ha latt noen andre amme mitt barn, Aldri,aldri.

Skrevet

HI, når dere først var kommet i den situasjonen, og dere kjente hverandre såpass godt at hun var villig til å amme babyen din, så må det vel være helt greit. Dere hadde jo gardert dere med flaske, sånn forstod jeg det. Bare at babyen din ikke ville ha den.

Det eneste jeg reagerte på, var om den mora du skrev var så full at hun ramla inn på rommet der barna sov og vekket dem. Det burde vel kanskje ikke ha skjedd.

Personlig ville jeg nok ikke ha drukket i det hele tatt hvis jeg hadde med meg gutten min, men det er fordi han ikke sover natten igjennom, og vil ha mat flere ganger om natten også. Blir mye pes for litt vin, så da hadde jeg heller latt det være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...