Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Min gutt på 6 mnd. liker ikke å ligge lenge på magen.. max 5-10 min..klarer verken snu seg fra mage til rygg eller rygg til mage..Er han veldig sein? får litt panikk når jeg leser om babyer som både sitter selv og kryper når di er 6 mnd.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Du skal roe deg helt ned,enkelte babyer snur seg fortere enn andre og begynner å åle og krype fortere enn andre.Min gutt var veldig tidlg til begge deler,men syens ikke at du bør begynne å bekymre deg enda.Tror jeg leste en plass at gjennomsnitte for å snu seg var 6 mnd,det vil altså si at noen er tidligere andre senere. Min mor var nettopp sammen med ei dame som hadde en baby på 10 mnd,som heller ikke gjorde noe ting,så jeg synes som jeg har sagt mange ganger nå at du bare skal roe deg ned.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 19. mai 2007 #4 Skrevet 19. mai 2007 alt er relativt. om han er sein kan ikke vi svare deg på. for har jo ikke sett han men er du bekymret så snakk med hs. så vil jeg si at alle er forskjellige,og at han vil gjøre ting når han er moden og interesert for det. han liker ikke å ligge på magen å da er det jo ikke rart han ikke gjør så mye av det du skriver enda. noen barn er mere bedagelig enn andre og har bedre tid til å utvikle seg mens andre kjemper om å være førstemann hele veien. men en måte å hjelpe han til å orke å holde på lenger på magen er jo å ligge på gulvet sammen med han og leke med han. vifte litt medleker og lage abligøyer. da kan det hendehan orker mere. om du gjør dette fra før så er det bare å fortsette med det ikke alle liker mageleie. ikke la han ligge å grine og være utilfreds på magen for da kan det føre til at han liker det mindre.
gammel røy Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Ville ikke bekymret meg, ser at det er kjempeforskjell på barna i barlselsgruppa mi. Noen babyer har vokst seg store veldig fort og fått et stort og tungt hode som det ikke er noe gøy å ligge på magen med, andre er flinke til å ligge å observere verden, mens noen har det travelt med å komme seg opp og frem. Jeg tenker at de bare øver seg på ulike ting. Jeg har ei veldig fysisk tøtta, men hun har ikke tid til kos, pludring og utforsking av tær- uten at jeg bekymrer meg om det. Det jevner seg ut etterhvert. Jeg har tro på at også babyer har godt av å kjede seg og klage litt- finner ofte ut at de kan nye ting da, men alt med måte.
ScaryMama Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Ingen grunn til bekymring, det er helt vanlig. Hs hadde nok sendt deg til fysioterapeut hvis hun mente at han ikke var sterk nok eller sen. Men det tviler jeg sterkt på at han er:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå