Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn fra før og venter nummer 3 i juli. Hadde en kjempe dårlig erfaring med sykehus med nr 1. Med nr 2 hadde jeg lyst å ha hjemmefødsel men vi hadde en så liten leilighet at jeg syns det ble litt vanskelig. Nå bor vi på 55km2 og er fire stykker- snart fem, Tror dere det blir for trangt? Har jo ikke lyst til at de andre barna skal se og oppleve selve fødselen... Syns dette er en vanskelig avgjørelse.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9338714-%C3%B8nsker-hjemmef%C3%B8dselmen/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Gin.

Litt sent svar dette da, men jeg har barnevakt til mine andre barn jeg og vi bor i "stort" hus. Synes ikke de skal oppleve at jeg har det vondt, så de kommer hjem igjen når alt er ferdig. Har en veldig snill venninne som de skal være hos, uansett når på døgnet :o)

Hei, jeg tror ikke det blir noe problem å ha en hjemmefødsel i en liten leilighet - en fødestue på et sykehus er jo tross alt mye mye mindre! Jeg fødte i en leilighet på 65 kvadratmeter men vi hadde klart oss med mye mindre plass. Når det gjelder de andre barna dine vil jeg anbefale å skaffe barnevakt som de kan være hos under fødselen og noen timer etter. Min sønn som var nesten 2 når nr 2 ble født var hos sin tante under fødselen og dagen etter. Det fungerte kjempefint både for han og for oss. Jeg hadde også en dårlig erfaring på sykehuset med nr 1 og valgte av den grunn å føde hjemme med nr 2. Det var en helt fantastisk opplevelse og kan virkelig anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...