Gå til innhold

Får han for mye mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior har akkurat fyllt 7 mnd og får nå fire måtider fast føde om dagen i tillegg til pupp. Han har lagt på seg 1.5 kilo på 1 mnd nå, er ikke det veldig mye? (fra 7500g til 9000g)

Han spiser en full porsjon grøt morgen og kveld nesten et helt middagsglass på ettermiddagen og en kvart brødskive til lunsj, og til sammen ca. et beger fruktmos fordelt utover dagen. I tillegg til dette får han pupp før alle måltider og noen ganger innimellom også.

Han er kjempeglad i mat og blir ofte lei seg når han ikke får mer (f.eks etter å ha spist en full grøtposjon og et halvt beger med fruktmos....), så det virker jo som han trenger såpass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke sulte barnet ditt og jeg ser at gutten min spiser det samme som din gjør.Jeg gir mme så jeg har jo oversikt over hvor mye han får i seg av det og han får i alle fall 520ml i seg om dagen av det.

Tror at du kanskje kan kutte ned på fruktmosen,for det er jo slik som de liker og kan nok spise selv om de blir mette.Jeg gir min 1/3 glass hver dag,ser han ønsker mer,men der er en del sukkerarter i frukt,så jeg ønsker ikke å pøse innpå med dette.

Han legger ikke noe særlig på seg nå,men han er jo så aktiv,armer og bein går hele dage,åler seg rundt på gulvet,så han trenger nok det han får,skulle bare ønske jeg fikk litt mer i ham.

Du sier ikke hvor lang gutten din er,så jeg kan ikke uttale meg om vekt kontra lengde,men uansett en baby skal ikke slankes,de skal få spise det de vil.

Skrevet

Nei, la gutten få så han blir mett.. Snart blir det krabbing og gåing.. Jeg har en på 3 1/2 mnd og veier 8,4 kilo. Bare morsmelk foreløpig! Store barn må jo ha mye mat.. Det jevner seg ut når de begynner å krabbe og gå.. Lykke til!

Skrevet

hei, tøtta mi la også veldig mye på seg da vi begynte med mat (er 6 1/2 mnd.) stabiliserte seg da vi kuttet ut nattmåltider. Har du kanskje prøvd det? Jeg ble også bekymret som som deg da hun la så veldig mye på seg, men fikk beskjed hos hs om å gi henne så mye mat som hun ville ha. Det virker som om vekta har stabiliserte seg litt mer nå når vi hr kuttet ut nattmåltider. Har du kanskje prøvd det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...