Gå til innhold

Hvor viktig er morsmelk når han spiser fire måltider fast føde?

Anbefalte innlegg

Jeg ammer ham som regel foran hvert måltid pluss et par ganger til pr. dag. Han spiser ikke om natta.

Kan han gå en dag uten å ammes? F.eks dersom han skulle vært med pappan sin på besøk uten at jeg er med, og bare fått grøt, middag og brødskiver pluss vann som drikke da.

Han er ikke noe glad i melk på flaske nemlig!

Fortsetter under...

Dette lurer jeg og på, oktoberbarn hos meg og.... Ammer ofte enda... Vil melken minke om man "hopper over" en dag?? Synes det er vel mye pupp det går i enda, er vel litt egosistisk og, litt "lei" av å være så bundet hele tiden... Av og til misunner jeg nesten de som får puppenekt på denne tiden, morning og kveld er bra men sånn ellers...

Det er viktig å få i seg nok væske. Har du ikke mulighet til å pumpe ut litt overskudd da? Kjøp melkeoppsamlere på apoteket, putt den foran den puppen du ikke ammer, så kan utdrivningsrefleksen gjøre sitt. Kan hende du får ut en god slump mm.

Ellers skal det nok gå greit en dag, det er mme i grøt, men jeg hadde nok ikke gjort det til en vane.

Ellers bør du pumpe deg til de tidene du vanligvis ammer, for å opprettholde melkeproduksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...