Gå til innhold

Magesmerter, hva er vanlig?


Snart tobarnsmamma:)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 5+2, og har frem til idag bare hatt korte stikninger i magen. Men idag hadde jeg en periode på 10 -15 min der jeg hadde gankse vondt i magen, stikninger og menslignende smerter. Blir så engstelig for om alt er bra, og om det er vanlig ha smerter så lenge om gangen? Mista i feb. klarer ikke helt å slappe av ift om det går bra denne gangen! Fint om noen kan skrive om hvordan det er for dem! Heldigvis ikke kommet noe blod:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er helt vanlig :)

Det at det varierer fra dag til dag og tid til tid, det har jo noe med at livmoren strekker seg..

Så lenge du ikke blør noe så er det nok ikke farlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Jeg er 5+5, og har også vondt i magen med stikkinger og menssmerter. Dette har jeg faktisk hatt i over 1 uke. var i går på UL, graviditet ser ok ut. ingen foster å se ned i plommesekken enda. Skal derfor tilbake om 1 uke for ny UL, da de så fosteranlegg like over sekken. De regnet med at dette ville ligge i sekken til da. Er også kjempe nervøs for om alt er bra med spiren. Angst for blødninger, jeg hadde en SA for 3 år siden i uke 6! dette henger virkelig igjen psykisk. Men jeg ble gravid med en gang etter SAèn, og i dag har jeg en nydelig gutt på 2 år:-)). Så det trenger ikke å være noe galt,(hadde smerter under hele første trimester), men forstår at bekymringene er der. Gyn.spes. her sier at smertene skyldes hormonelle forandringer i kroppen. Så vi må vel egentlig lære oss å slutte å være så nervøs, redd og ha negative tanker, for smertene er egentlig veldig normale. Håper du er en av disse kvinnene som har det sånn, og så lenge du ikke blør, skal du ta det med ro. Ring Legen din å si at du er bekymret, da vil du få en UL, for å lette dine bekymringer. Anbefaler deg å vente til du er i uke 6.( Vi får det her i byen, skal ikke gå rundt å være engstelig, det kan gjøre ting så mye værre).

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+4 nå og har enda smerter som du beskriver. Bekymrer meg og litt for det, men overalt står det, og sier andre at det er normalt!

 

Alt er nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Er ikke i 1.trimester, men tok en tur innom og tenkte jeg skulle svare.... Jeg var plaga med kraftige menssmerter hele første, og noen uker inn i andre. Hadde kramper så det gjorde rett vondt, og gikk faktisk sykmeldt noen dager. Jordmoren sa at dette kan komme av at livmoren vokser, siden de ikke fant noe galt ( Var på UL i uke 13). Ble mye roligere når jeg fikk vite at alt såg normalt ut, og er sikker på at de vil gjøre en sjekk på deg også hvis du spør:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Er litt lettere å tenke at alt er som det skal være når man hører at andre har det på samme måte! Mannen min er godt fornøyd med at jeg har dere her inne til å berolige meg;) Tenker å høre med legen om jeg kan få en ultra lyd litt tidlig, kanskje uke 7? Ha ein flott lørdagskveld og helg videre jenter! Krysser fingrene for oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg hadde smerter i magen i hele uke 6. Tok det med ro og lå på sofan. Kommer innimellom enda. Er i uke 9 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...