Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på vektkontroll med gutten min forrige uke, han er 9 uker gammel. Da la helsesøster han på stellebordet og dro han opp etter armene, og hodet fulgte med.. Er det vanlig så tidlig? Eller er gutten min sterk i nakken? Han holder hode ganske støtt allerede.. Når er det vanlig at demholder hodet helt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra barn til barn. Vår datter har hatt ganske god kontroll på hodet sitt helt siden hun ble født. De fleste begynner vel å ha ganske god kontroll på hodet sitt rundt 3 mnd tror jeg.

Skrevet

hei!

tror det er vanlig å sjekke dette på 6 ukers kontrollen. det gjorde iallefall vi. vesla er blitt 9 uker nå og holder hodet selv opp til flere minutter. ikke det at vi ikke støtter henne når vi holder henne, men hun styrer det helt selv. hun er veldig sterk i nakken, det har hun vært siden fødselen.

når de holder hodet selv er vanskelig å si, det er jo individuelt. men det er viktig at de får trene på det iallefall. :)

Skrevet

Ja, det er i hvertfall ikke uvanlig. På 6 ukers kontrollen fulgte poden min med helt opp og ned igjen uten å "miste" hodet. Da han var 8 uker lå han på magen med løftet hode lenge.

Skrevet

Å ja. Til meg sa hun at det var vanlig og sjekke dette på 3 mnd. kontrollen.. Men sa ikke stort mer..

Men da har nok gutten min også ganske god kontroll på hode sitt=)

Skrevet

Gutten din er sterk i nakken. Dersom du lar han ligge på magen ett par minutter (helt til han ynker seg litt) hver dag og gjerne flere ganger til dagen, vil han kunne holde hodet sitt fint når han er ca. 2,5- 3 mnd. Du må gjerne holde hånden bak hodet i tilfelle det skulle bykse bakover, men etter noen uker vil du heller ikke trenge å gjøre dette lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...