Gjest Skrevet 19. mai 2007 #1 Skrevet 19. mai 2007 Hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte med det? Legger han ned i 22 tia om kvelden.. Da jeg legger meg noen timer senere har han dyna godt plantet over hodet... Når jeg tar den vekk begynner han å hyle helt hysterisk og blir helt stille igjen når jeg tar dyna og pakker den godt rundt halsen hans. Men han kan da ikke sove sånn?!? Må alltid ha noe over hodet.. klut. dyne etc... Både på dagtid og natta.. Men på dagtid er det ikke like ille, for da kan jeg jo følge med han... Men på natta sover jo jeg også... Er ikke kaldt på soverommet, så er ikke det heller...
Mamman til M&E Skrevet 19. mai 2007 #2 Skrevet 19. mai 2007 Huff min gutt på 10 uker gjør det samme, ikke hver natt og ikke så voldsomt som din gutt men jeg synes det er ekkelt. Våknet her om natten der han hadde dyna godt over hodet (han hadde aket seg nedover), fikk helt panikk jeg. Ekkelt.
MammaDilla Skrevet 19. mai 2007 #3 Skrevet 19. mai 2007 Det er ganske vanlig. Fest dynen med en sikretsnål nede ved fotenden. Da klarer han ikke trekke den over hodet. Babyer liker veldig godt å ha litt varme opp i ansiktet. Kan jo legge et helseteppe under dynen så han kan dra det opp i ansiktet i stedefor. Helseteppet er såpass luftig og lett at det ikke er noe fare for at han skal få pustevansker.
Liljefjes Skrevet 19. mai 2007 #5 Skrevet 19. mai 2007 Det gjorde jenta også, så jeg kjøpte soveposer!!! Med ermer. (babysafeaktig med knapper i beina så en kan velge å ha åpent i beina for å få litt luft inn)) Det nyttet ikke med noe annet. Det er faktisk ganske farlig, for lufta under dyna kan bli forgiftet! Gi han en kosebamse, det funker godt her i hus.
hårsår Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 Jeg kjøpte sånne klyper som de fester mellom vottene og kjeledressen. De har en klype i hver ende og et strikk i midten. Den ene klyper du i madrassen, den andre i dyna.
Gjest Meg & Maria 18.04.07 Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 Jenta mi på 4uker liker også å ha noe over hodet eller rundt. Vi bruker gassklut, den er tynn og lett å puste gjennom. helsesøster sa de likte det pga varme og trygghet å ha noe rundt seg, sann som i mors mage.
Gjest Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Det gjør Niklas oxo. Men nå har han fått en kose-kanin-klut som han er helt avhengig av! Når han skal sovne nå, må sutten i munnen, og kaninen over ansiktet! Så er alt perfekt for en lur... hihi.. Den er såpass lett at han dytter, flytter og kaver med den slik han selv vil ha den. I begynnelsen tok vi den bort fra ansiktet hans når han sov, til ingen nytte... han tok tak i den og dro den over igjen i søvne. Så lar han sove med den jeg ;o) Var lurt det med helseteppet oxo ja, som ble nevnt her!
Galeturid Skrevet 19. mai 2007 #9 Skrevet 19. mai 2007 Min på 3 1/2 mnd har også villet det siden han ble født. De er artige!! Så det var noen greie tips så trenger ikke å tilføye mer. Min gnurer seg inn i puppen etter han har fått mat og håper på å ligge der en stund før han blir flyttet over i seng/vogn.. Det beste han vet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå